Grannen mitt över!

Heter Tobias och är super trevlig! Idag kanackade han på och frågade om Leah vill ha en sandlåda. Jag blev jätte glad att han frågade för jag har tänkt tanken att skaffa en till henne. En sådan man fäller ut så att det blir två bänkar mitt emot varandra. Och som man sedan fäller ihop så att inga katter kan kissa i den.



Tobias kom in en liten runda och sedan gick vi över hem till honom. Han visade mig och Leah sitt hus och det var riktigt roligt att se. Liknade vårt lite på viss inredning, men han hade redan fått in en braskamin.

Som vi längtar tills vår kommer! :)

Han kom även över med sand till sandlådan så att nu är det bara för Leah att sätta igång och leka. Imorgon!! :)

Får se om jag kan fotografera lite imorgon.

Paula kom hem från sitt läger idag. Hon var i Ugglarp och tältade med sin nya klass. Hon berättade att hon endast sovit fyra timmar inatt...hrmmm... Grillning vid öppen brasa, spökrunda vid tio tiden och tävlingar.

Så roligt det är att gå i skolan. Jag minns det så väl. :)

Det är så skönt att hon trivs på sin nya skola och klass. Hon berättade att det är helt annorlunda mot hennes gamla skola. Dom svor som borstbindare på den gamla skolan och var tuffa som bandybollar och tjejerna betedde sig som om dom var störst bäst och vackrast.

Här är det mer dämpat.

Mamma kom tidigt imorse, redan klockan nio på en kopp kaffe. Alltid kul med besök!

Jag var och besökte en förskola idag också. En av de två Montessori förskolorna som jag mejlat till. Tyvärr var det fullt med den som jag besökte idag. Trist för den hade jag gärna låtit Leah börja på.

Tror också att Montessori pedagogiken hade passat leah som handen i handsken. Hon behöver en Montessori förskola, har jag kommit på nu sådär alldeles lagom försent!!!! :(

"Hjälp mig att hjälpa mig själv" sammanfattar deras pedagogik. Precis vad min lilla dam behöver. Leah gillar annars att man gör allt för henne.

Helst ska hon bara stå och peka på saker hon vill ha och så skall någon annan hämta det åt henne. Klossar är jätte kul, men helst skall du bygga tornet åt henne. Leksaker är också jätte kul, men helst ska du ha förseställning för henne. Hahaha! Leah i ett nötskal. :)

Vi får se vad den andra förskolan säger.

Kram och godnatt

Kommentarer
Postat av: veronica - fyrbarnsmorsan!

Denna sandlåda är klockren!!!!

Vi ska köpa en när vi har flyttat, inga katter kan komma och kissa i den mm! Så håller med om att ni har en väldigt snäll granne :)

2011-08-30 @ 20:36:36
URL: http://www.virrisbyvirris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0