Leah sjunger där inne i hennes rum...

...hon verkar inte ett dugg trött. Det tar en stund för henne nu innan hon somnar. Ställer sig upp och skakar "galler". :) Slänger iväg nappen tvärs över rummet och skrattar! Hon får nappen och lägger sig ner. Och så börjar det om igen....ställer sig upp, slänger iväg nappen osv osv. Vad gör man??? Hahaha!

Inte ger henne nappen?...nope, då gallskriker hon.

Tänk så mycket man säger eller sade innan man fick barn. "Mitt barn ska minsann lära sig ditten och datten" "Mitt barn ska veta vem som bestämmer", "Mitt barn ska inte få göra som hon vill". Bla bla bla.

Leah är ändå inte första barnet, så hon kanske har det lite tuffare än vad Paula hade. För man lär ju sig av sina misstag, om man nu kan kalla det det. Men andra barnet, rent allmänt, får det nog lite tuffare. Inte för att Leah har det tufft, haha, men jag kan erkänna att Paula hade det väldigt lätt. Hon bestämde här hemma. :) Paula fick till och med somna i soffan om hon ville, så bar jag in henne efter ett tag.  Jepp, så är det.

Lite reflektioner bara från min sida.

Har precis kommit ur duschen. Jag var och tränade Body Balance idag. Måste säga igen att det är perfekt att kombinera Body Pump med Body Balance. Musklerna blir så korta i BP och behöver tänjas ut ibland, och det gör man i BB.

Fast som min Core tränare säger: Tänj inte magen, där ska musklerna vara och förbli korta.

När vi har idé torka på veckans mat, tittar vi gärna i buffé tidningen från ICA. Billiga veckan har jätte goda rätter ibland.

Då Leah äter vår mat också är det viktigt för oss att laga mat med grönsaker i. Inte för att vi skippar dom, men nu måste man tänka till och verkligen se till att den blir allsidig.

Idag blev det det här:

(Bild lånad från Ica.se)

Sjömanskorv!

Vill ni också äta det har ni receptet här.

Ha en super kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0