Lite tankar från mig idag....


Något som är väldigt modernt just nu eller har varit ett bra tag är dom här så kallade latte mammorna. Det har till och med blivit ett ord för små tjocka tjejer, folk kallar det för att man är "latte-fet". Har ni hört det???


Jag har väl aldrig varit någon vidare på det där att vara latte-mamma.Mitt kaffe har ju alltid, på något sätt ,
lyckats bli fesljummet när jag väl ska dricka.Förstår inte varför...
Men sen dricker jag mitt kaffe svart med en liten liten skvätt mjölk bara, bara så där lite att det enbart färgas. Smakar perfekt då! :)

Och att hänga på Väla allt för ofta med barn är inte riktigt min grej.
Det är ju inte riktigt så att Leah kan röra sig och göra vad hon vill.

Jag tycker nog att det är roligare hemma på playdates att ha fikor hemma, vara på lekplatsen osv.
Så mycket lattemorsa är jag. :)

Sen är det ju det här med egentid som sägs vara så viktigt!

Föräldrar uppmuntas till egentid. Alla säger att det är så viktigt för en själv, för relationen för att man själv ska må sååå bra, bara du får lite egentid.

Och ja, det kan väl stämma i sig.

Men ofta innebär egentid att gå ut och festa, gå på spa eller annat som ska "skaka om din värld" just nu. Ju mer spännande saker du försöker få till, desto bättre och ju mer omskakande desto ännu bättre!


Jag tänker så här: Egentid...min egentid är min lilla stund framför datorn, min stund när Leah har lagt sig då jag kan gå och fixa och lulla rundor som bara jag kan. :) Pyssla och dona, tvätta och torka, slappa eller bara ligga i soffan.

Jag kommer på min egentid efterhand, inget jag behöver att planera in i min alamacka, utan förhoppningsvis kommer den lite då och då.

Ibland kan tv:n vara min biograf, vår hämtmat kan vara vår restaurang, mitt glas vin kan vara min kväll på stan och mina mysbyxor kan vara min "lilla svarta".

Nu säger jag "ibland", inte alltid. MEN det jag vill ha sagt är att livet förändras faktiskt när man får barn. Så är det bara. Till det bättre såklart.

Alla har vi behov att glitter och glamour men inte lika ofta som förr. Mitt spa är mitt badrum, min långdusch!

Det gäller att hitta lite lyx i sin vardag och inte sätta sina prioriteringar så högt. :)

Tänk så mycket egentid vi har egentligen! Var kväll när barnen lagt sig. Det handlar om att prioritera. Man behöver inte göra det så mycket större. För tänk vilken lyx att ha barn!



Idag har det rasslat till i kassan. :) Jag har sålt lite saker på Tradera som jag aldrig trodde jag skulle få så bra för. :)

Sådant som jag bara hade tänkt göra mig av med. Utropspriserna hade jag satt på ca. 40 kr. Slutade på runt hundra per grej. Inte dumt det.

Hundra där och hundra där blir lite pengar. :)

Nu är det snart dags för mig och Paula. På fredag åker vi till London. Så denna veckan blir kort.

Imorgon ska Leah gå Lucia på förskolan. Fast hon ska vara pepparkaksgumma. En mycket söt sådan. :)

Och på jobbet ska vi såklart äta lussebullar! Mums!

1. När ingen ser eller hör mig... så står jag i duschen och sjunger Michael Jackson låtar.


2. Jag går aldrig hemifrån utan… Kläder,mobil och plånboken..

3. Min blogg heter som den gör för att...vi har så mååånga olika efternamn i vår familj! Svårt att bestämma oss för ett eller vadå?

4. Om jag vågade skulle jag… ha hyrt ut huset och rest till värmen under vinterhalvåret
med hela familjen.Fast då hade jag iofs behövt ha en HEL DEL pengar också...


5. Om tio år kommer jag att… fortfarande hoppas på ett "Plötsligt händer det..."

 

Hoppas ni får en trevlig Lucia imorgon! Ha en super skön kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0