Leah har fått borrelia!

Ja, ni läste rätt! Trodde att jag skulle sjunka genom golvet när läkaren sade det! "Va!?" "Hur då?"

Leah har haft en liten prick på sin mage i ungefär två veckor. Först trodde jag att det var ett myggbett, men det försvann aldrig. Sen plötsligt tyckte jag att den började försvinna men så började den blossa upp igen och blev som en röd ring som bara blev större och större.

Då blev jag orolig. Ringde imorse till capio (vårdcentralen & bvc) och berättade. Hon frågade om vi varit iväg någonstans. "Njaee...Leah var ju i försig i Småland"

Fick en tid direkt klockan tio. Hon kallade in läkaren direkt! Så blev det en penicillin kur på tio dagar för Leah. Hon fick första kuren ikväll och avskydde den fast den smakade frukt.

Hon tittade på mig med sina stora bruna ögon och kunde inte förstå varför mamma tvingar i henne detta äckliga. :´(

Min lilla tjej! Tur att jag åkte! Läs om borrelia här.

Det behöver inte vara från Småland kan vara härifrån också såklart.



Sakta men säkert börjar hemmakänslan infinna sig. Det tar ett tag innan man vänjer sig. Jag hittar inte i mina egna skåp, bara det är frustrerande. Bara att leta efter potatisskalaren tar fem minuter! Så är det hela tiden...vart har jag nu lagt det???

Hence och Leah cyklade till city gross för att handla lite. Jag startade med maten så länge. Detta står på spisen just nu:




Nelly och Filip var här idag och hälsade på. Leah är så förtjust i Filip. Hon ska bara kramas med honom konstant. Till slut blir han lite trött på henne och skriker. :) Då knips Leah.

Något hon har börjat med. Hon knips och puttas, spelar ingen roll vilken ålder barnen har. På Ikea betedde hon sig jätte illa. Inga andra barn fick lov att röra det hon lekte med och kom dom inärheten då kneps hon! Och det är inte lite.

Jag vet inte vad jag ska göra mer än att säga till henne. Jag har försökt både fint och på skarpen. Hoppas det växer bort.

Snickarna har blivit klara med trädäcket idag. Dom har bara sidorna kvar. Man ska inte kunna se under till eller kunna gå under, utan det ska vara stängt med brädor hela vägen. Så här ser det ut just nu:



Sen kommer vi äntligen kunna så lite gräs för nu ser det inte roligt ut med alla jord runt om.


Så här fint blev det, bara målningen kvar:



Var inne i växthuset för att kolla vindruvorna idag. Det är så vackert att titta på! I slutet på augusti kommer dom vara ätbara.






Vår fina trappa som jag har tvättat med högtryckstvätten. Det växte mossa på den innan! :)



Sov gott!

Kommentarer
Postat av: veronica - fyrbarnsmorsan!

Men oj vad läskigt!!!!! jag trodde inte att jag läste rätt först men det gjorde jag... stackars lilla tjej!!!!!

mååånga kramar till er!!!!



jag är fortfarande såååå avis på ert fina hus!!!! kramizzz

2011-07-25 @ 23:53:31
URL: http://www.virrisbyvirris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0