Otäck natt

Inatt var en sådan natt alla föräldrar fasar över. Vi hade precis gått och lagt oss för att sova. Klockan halv tolv vaknar vi av att Leah hostar och hostar. Ingen vanlig hosta utan det låter som en skällande hund. Efter hostan kipar hon efter andan, får ingen luft in i lungorna. Hon sätter sig upp och fortsätter och fortsätter att försöka få luft.

Jag hade sagt till Hence precis innan vi gick och la oss att jag trodde hon var på väg att bli förkyld för det rosslade så när hon andades.

Jag hade oxå berättat för honom hur man ska göra vid falsk krupp. Båda två förstod med en gång att det var falska krupp. Hence tog Leah och sprang ut genom ytterdörren och ställde sig där. Jag stod innanför och var skit nervös. Där stod han ute i regnet ett tag och sakta men säkert började Leah hitta andningen igen.

Usch så rädd man blir när det händer. Men det är väldigt vanligt. Paula hade det när hon var tre år. Jag minns jag satt ute på balkongen med henne länge länge och bara satt och vaggade henne.

Sjukhusrådgivningen ville iallafall att vi skulle åka in så det gjorde vi. Vilka underbara människor där arbetar! :) Så goa och omhändertagande. Satt två barn till med likadan hosta. Leah fick alvedon och nässpray. Dom mätte syreupptagningen och lyssnade lite på henne.

Sen fick hon en piggelin! :) Där satt vi klockan ett på natten med Leah som åt piggelin. resten av natten sov hon inte alls. Hade svårt att andas och bökade.

Tydligen kan det vara så här nu ett antal nätter till. PUH!

Och NU kom febern oxå! 39,3 visar den....:(

Hence är uppe och lägger henne nu. Sen ska vi äta och så får vi se hur allt utvecklar sig. Paula mår bra iaf. Hon har varit vid stranden och ätit glass i det fina vädret.

Denna fick min mamma av mig i morsdag present:


Jag köpte vit färg på Panduro och målade ett rabarberblad till mamma. :)



Färdigt! Hon kan använda den som fruktskål eller ha den ute (utomhusfärg) som fågelbad. En liten ros och ett litet hjärta som jag oxå har målat ligger löst i bladet. Så det kan hon placera vart hon vill.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0