Jag har börjat titta på julbelysning

eller ljusbelysning, kalla det vad man vill. :)

Vi tänkte dekorera vårt persikoträd nu till jul. Den har tappat alla löv nu och ser sådär allmänt trist ut. Så ungefär så här kanske det kommer att se ut snart.

Tänk på alla grannarnas miner när dom behöver rulla ner för att kunna se på tv. Haha!!! Nä, så farligt blir det nog inte.

Denna slinga innehåller Led lampor. Dom håller i evigheter och har minimal strömförbrukning. Perfekt!



Sen letar jag efter vart man kan köpa en sådan där stooor klättrande, lysande,  tomte man sätter uppe på taket....Undra vart man köper dom??? Jag har försökt googla men har ännu inte hittat. Jag får leta vidare.

En liten lykta som man trycker ner i blomkrukan utomhus köpte jag idag när jag bara skulle inom maxi snabbt.

Vi ska fira jul här hemma hos oss och då alla kommer hit får vi ju ha lite julpyntat. Tänkte ha någon form av ljusslinga på trädäcket också.

Tro det eller ej men vi tog oss till Ullared i lördags. Och jag säger bara FY! Det var smockat med folk precis som jag trodde. Men det var trevligt ändå. Det är kul att handla till hemmet.

Vi fick med oss en bunte julklappar också och det känns skönt att lite redan är avklarat.

Hence har till och med packat in dom:



Vi hittade en stor trädgårdstomte också som är en marshallhållare. :) Han ska få stå på framsidan.


Vi satt idag och skrev vår matsedel för veckan ( precis som vi brukar på söndagar ) fast denna gången var den sista. För nu har vi bestämt oss. Vi ska hädanefter, iallafall pröva, CITYGROSS matpåsen.

Jepp, dom har en dom också. Fast billigare än Linas matkasse. Här får du 5 middagar för 4 personer. Blir inte så stora matlådor för Hence kanske alltid då Leah äter mycket.:) Men vi tror att vi får ner våra matkostnader lite iallafall.

Vi får testa om inget annat. Här behöver man inte ens ha basvarorna hemma, så som potatis,ris och pasta. Dom lovar också att rätterna är snabblagade, barnen ska tycka om dom och att det alltid är FÄRSKT kött,fisk och fågel.

Kan det bli bättre...? :)

Så här skriver dom:

Vår matkasse innehåller alltid:

Vår matkasse innehåller alltid:
• 5 middagar för 4 personer
• Färska råvaror i varje recept
• Färskt svenskt butiksstyckat kött
• Färsk fisk, kyckling och nymald svensk köttfärs
• Inslag av ekologiska produkter och Äkta Vara efter säsong
• Färska grönsaker och rotfrukter
• En veckomeny komponerad med en färsrätt, en fiskrätt, en kötträtt , en charkrätt, och en kycklingrätt – serverat med goda grönsaker och tillbehör
  • 5 middagar för 4 personer
  • Färska råvaror i varje recept
  • Färskt svenskt butiksstyckat kött
  • Färsk fisk, kyckling och nymald svensk köttfärs
  • Inslag av ekologiska produkter och Äkta Vara efter säsong
  • Färska grönsaker och rotfrukter
  • En veckomeny komponerad med en färsrätt, en fiskrätt, en kötträtt , en charkrätt, och en kycklingrätt – serverat med goda grönsaker och tillbehör
  • Du kan nu välja om du vill ha matkassen varje vecka, varannan vecka eller i en kombination som passar dig. Du styr allt själv i vår nya bokningskalender
  • Ett nytt receptblad med tydligare instruktioner och tips för en smidig tillagning
  • Ris, pasta och potatis ingår alltid – du behöver inte längre ha detta hemma

 

Denna matkasse kostar endast 549 kr i veckan och man hämtar sin påse på måndagar. 599 kr om man vill ha hemleverans.

 

Detta blir alltså ungefär 2200 kr i månaden för oss. Men sedan så tillkommer såklart helgmaten och lite annat smått och gott.

 

Jag uppdaterar er om det är något att hurra för. Nästa måndag hämtar vi vår första matkasse.

 

Hoppas ni har haft en skön helg och att ni får en fortsatt fin kväll! Imorgon är det måndag! :) Kram

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken fin blogg du har. Halkade in på den genom google=P Ett tips med sån klättrade tomte tror jag kanske att rusta,ö&b,claes Ohlsson har. Kika där om du inte redan gjort de=)Bara ett tips.

Mvh Sara

2011-11-14 @ 15:20:35
URL: http://mammaochhampus.blogg.se/
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom!

Hej

Jag heter Joanna och är 23 år men när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är llika värda oavsett bakgrund, så kolla gärna in min blogg:)

kram

Ps. Finns flera tävlingar med fina priser också:)

2011-11-14 @ 17:35:47
URL: http://domkallarmighannes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0