Tjoo vilken morgon för mig!


Mamma kom förbi nu under em och lekte med Leah.

Dom var ute i trädgården och kollade när Hence sågade lite på vår blodbok som vi lovat grannen att såga ner lite då den växte in på hennes tomt. :)

Hence lite tuff med motorsågen. Han sågar gärna och allt och mycket. Vill ni ha något sågat så kommer han gärna utan att ens blinka  :)




Hence och min mamma!

"Ja, Leah, detta är pappas fina motorsåg"






Idag hände det som absolut inte får hända när man har en öppning på jobbet!!! NEJ, jag försov mig inte!

Ni kommer aldrig gissa vad...jag fick bensinstopp på halva vägen!!!! Det har väl aldrig hänt mig! Jag har skrattat åt Hence när han fick det mitt på motorvägen en gång och nu hände det mig.

Det kunde väl hänt mig någon annan dag på jobbet, inte när jag har en öppning.

Klockan tio i sex sitter jag i bilen och mår sådär allmänt bra. Jag är i tid och känner mig inte så jätte trött, lyssnar på lite go´ musik på radion, småsjunger lite och ja....efter en stund efter att ha kommit ut på en större 70 väg, börjar en lampa att tändas som säger "bensinnivå låg".

Hrmmm, tänker jag...okej, nog inte så farligt då bilen egentligen går på gas och när gasen är slut byter den automatiskt till bensin, och jag tänkte att besinen kan ännu inte vara slut iaf. Samma stund jag tänker detta börjar bilen att "hosta".

Och ja, bilen dog. Panik! Fem i sex visade klockan! Jag sitter där och svär och fräser, har inga telefonnummer till mina kollegor jag kan ringa i mobilen, ser att det är alldeles för långt för att börja springa (även om jag var på väg i tankarna två ggr), försöker samla mina tankar....

Ringer Hence som idag var hemma med Leah (pappaledig), dom ligger och sover men han säger såklart utan att ens fundera, snäll som han är, att han kommer medetsamma. Han buntar in Leah i bilen med pyjamas och allt. Jag sitter där i bilen och kommer på att ringa grann förskolan som jag tidigare arbetat på också. Kollegan slänger sig i bilen och kommer och plockar upp mig och kör mig till förskolan. Jag springer in, larmar av, tänder och rullar upp, springer till dörren för att öppna...och pustar ut! INGA föräldrar med barn ännu och klockan slår tio över sex!

Hence och Leah kommer till min bil som står där på vägen och blinkar men får vända hem igen för att sedan återvända med bensin.

Och så vidare! Ja, jag säger då det...något måste ju hända en morgon Natalie ska öppna, så är det bara. :)

Hela morgonen har jag gått på min adrenalin kick jag fick där tidigt på morgonkvisten. :)


I helgen kommer Mange och Anna från Malmö hit på lite middag, sedan är det ju julskyltning på Råå.

Lite tidigt kan jag tycka men det är så mysigt att strosa runt där lite grann, och folket som bor på Råå och i krokarna, tydligen här i Ramlösa också, börjar ta fram adventljusstakarna  redan då. ( Denna sidan av stan vill säga. )

Det fick jag veta av vår granne. Vet inte om vi hänger på, men det kanske vi ska med tanke på att vi nu bor här. :) Får se vad det blir.

Ha en skön kväll!

Kram kram!

Kommentarer
Postat av: sara

Vilken morgon hehe,skönt de löste sig!Vet själv då jag jobbar på förskola hur det är när man öppnar=)

Vad kul att du gillade min blogg!

kram

2011-11-18 @ 21:19:46
URL: http://mammaochhampus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0