Helgen är snart slut för min del

men Hence har en dag till ihop med Leah.

Höstfint har det blivit utanför vår dörr idag efter att jag och mamma åkte iväg till Plantagen.

Ser inte så fint ut på bilden som det är i verkligheten. Haha! Blomman till höger hade jag innan, jag slet och drog i den för att försöka få loss den men den satt fast som sten. Jag till och med stod upp på krukan med ett ben på varsin sida och drog med hela kroppsvikten...men nope..den ville inte rubba sig. Måste ha sett roligt ut för grannarna. :)


Så den fick vara kvar, vad den nu heter, och så planterade jag resten runt om. Krukan väger ton så den kunde jag inte lyfta och tömma heller. Nåja, det blev som det blev. Lite höstfint ändå. :)

Det vankas höst nu på vår framsida.



Detta har Hence pysslat med hela dagen:



Han har klyvt ved och åter ved. Och så har han staplat ved och åter ved. :)

Först i en enda röra:



Sedan har han staplat dom fint:



Och ännu är det inte färdigt. Nästan lika mycket kvar! Vi kommer att ha ved att elda i nästan 10 år!!! Helt okej med tanke på att det är svindyrt att köpa. Vi kanske borde sälja lite....;)


Vad ska små prinsessor ha i fönstret om inte små söta krukor i rosa med blommor på. Små orkidéer pryder detta fönster så fint! Dom söta krukorna hittade jag på Plantagen! Kunde inte låta bli då det är liknande blommor som Leah har på sina gardiner.





Idag har Leah även myst med Mio. Han lade sig ner på en mjuk bok som Leah har och Leah lade sig på honom. Där låg dom och bara mös ett bra tag. Mysebebisar!!!!



Nu har Leah precis duschat och ska sova. Så här älskar hon att duscha! :)






Den här filmen såg vi igår, och den kan verkligen rekomendera:



Nu ska jag gå och göra grytpopcorn!!! Det godaste som finns. Vi köpte en popcornmaskin för ett tag sedan men inte ens den gör så goda popcorn som grytan gör! Så det får det bli. :)

Sov gott! Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0