8848 Altitude

blev det efter mycket om och men. Ska tydligen vara den bästa enligt alla tester. Antingen den eller Nanook (Isbjörn).

Och snyggast är den också.

Jag tycker det är jobbigt att köpa overall. Finns ju en hel uppsjö med overaller och alla säger olika. Jag tycker att det är jätte viktigt att en overall fyller alla funktioner så som vattentäthet, andningsförmåga, slitagetålighet, värmehållning och rivstyrka!

Speciellt när Leah är så liten som hon är och inte riktigt kan reglera sin värme så bra genom att säga till om hon fryser eller är för varm osv.

Så denna blev det:




Mycket fix kring vår inflyttningsfest just nu. Jag och Hence skriver listor febrilt på allt som ska inhandlas. Musiken ska fixas, just nu fattas vi sladdar till våra högatalare inomhus, så nu kan vi bara lyssna på musik ute på trädäcket. Haha!

Måste ju även kunna lyssna där inne. :) Tur att vi har en räddare i nöden då! Per, mammas man! Han kan det här med ljud och kablar och sladdar. :)

Här under taket sitter våra högatalare:





Tror nog att vi kommer få fart på resten av Ramlösa på lördag också. :) Vi får gå och knacka på grannarna i veckan och meddela att vi kommer att spela lite....:)

Men som sagt, nu måste vi kunna höra musiken inomhus också....

Två stycken har redan bokat sovplats. Det får bli till dom som rest lite längre. Hences kompisar är ju dom som kommer att komma en bit uppifrån.

Idag har vi bara varit hemma och fixat. Jag och Hence har skrivit en rätt så lång lista på allt vi behöver göra här i huset för att vi ska slippa all stress och känna att det bara hänger över oss. Nu är det nerskrivet och då får det ligga där på pappret istället!

Blev att vi kunde bocka av en del idag. Sex stycken grejor. Lite målning och lite fogning och lite smyglister kom på plats. Låter väl kul! :) Inte så va....

Men vi tycker det, det är så skönt när vi kan bocka av.

Jag har ju också en ny jacka som vi köpte nu i helgen, en Didrikson:



Nu är det bara Paula och Hence kvar som ska ha jackor.

Imorgon är det måndag och det betyder en ny dag på dagis för Leah. När Hence lämnade i fredags grät hon inte det lilla minsta. Och det hade gått jätte bra hela tiden. Dock bara två timmar, men ändå.

Nu är det jag som ska lämna hela veckan...Leah har lite svårare att lämna mig. Men imorgon blir det inte så långa dag. På tisdag ska hon prova att äta lunch där utan mig och på onsdag är det dags för henne att vara där hela dagen, även sova middag.

Jag får gå hem och bara vara alldeles själv. Får passa på att samla krafter, för nästa vecka ska jag börja jobba!!!!
Jag behöver ringa jobbet också för att kolla mitt schema, jag har ingen aning om vilken tid jag ska vara på jobbet måndag morgon. :)

Nu ska jag in och kolla hus på Hemnet. :)

Det säljs många hus just nu på vår gata. Kul att kolla hur dom ser ut invändigt. Haha, nyfiken som man är! :) Kolla priserna lite och standarden.

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: veronica - fyrbarnsmorsan!

hihi, har vi köpt likadan jacka?

det har inte jag sett :-D

visst är den nicig????

2012-02-09 @ 21:25:01
URL: http://www.virrisbyvirris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0