Det är omtumlande

att skola in sitt barn på dagis! Oj vad det sliter i en mammas hjärta och så ont det gör när man måste vända på klacken och bara gå när ens barn skriker hjärtskärande med utsträckta armar "mamma, mamma, neej,neeej"!!!

Då ska jag visa mig stark och full av förtroende för personalen, samtidigt försöka trycka fram ett leende mot Leah, fast tårarna bara vill forsa ut, för jag får ju inte visa Leah att jag blir ledsen över att lämna henne. Då blir det inte bra för henne.

Fy vilken jobbig tid detta är! Och jag vet, alla går igenom det och jag vet att Leah inte kommer att komma ihåg denna tiden, men den existerar dock just nu...tiden. Så jag bara måste ta mig igenom den.

Frågar jag Paula idag, "kommer du ihåg något från den tiden du blev inskolad på dagis", svarar hon såklart nej.

Tur att vi människor är skapta så, annars hade vi väl varit ärrade för livet av den dramatiska förändring i vårt liv som bebis, seperationen från mamma och pappa.

Vi är nu inne på andra inskolningsveckan för Leah och det går inte så bra ännu. På måndag börjar jag att jobba och då ska Leah ändå vara ledig med Hence, men tisdag då är det hela dagar som gäller för min lilla dam. Usch!

Linda kom förbi imorse efter jag hade lämnat Leah, vi satt och snackade lite över en kopp kaffe och sedan tog vi en promenad bort och hämtade henne tillsammans. Leah sprang fram till mig gråtandes när jag kom och sedan sjönk hon ner i mitt knä alldeles stilla och bara mös.

Resten av dagen har hon knappt velat släppa min hand för rädslan över att hon skulle bli lämnad igen var väl för stor. :(

Imorgon vid lunch tid ska jag på möte med min chef (rektorn) på skolan. Presentera mig lite för henne och sedan har jag en del att ta upp med henne. Det har nämligen varit rektorsbyte på skolan under tiden jag varit mammaledig. Så får vi se hur detta går imorgon då! :)

Nu har vi även fått ordning på ljudet här hemma. Festen är räddad! :)

Vad kan jag bjuda på för bild till er då...kanske någon mer Kreta bild....? :)

För inte så länge sen, pigg och allert....



NU, lite trööötttt....:



Det betyder att jag behöver min sömn...natti natti!!!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0