Hur trött får man bli!

På dessa jäkla duvor rent ut sagt! Visst dom var fina att titta på en gång i tiden men just nu är dom överallt! Och då menar jag överallt på vårt trädäck och bajsar ner fullständigt.

Jag gick såklart in och googlade lite om detta eländes till fåglar och vad finner jag. JO! Dom till och med kallas skadedjur! Just för att de skitar ner så mycket och kan till och med sprida sjukdomar!!

Det har jag iaf aldrig tänkt på då jag aldrig har blivit störd tidigare utav dom...:)

Men efter lite googlande fann jag ett tips från någon, antingen var det ståltråd runt om hela trädäcket (inget alternativ för oss), eller också skjuta på dom med vatten, ( nej, inget alternativ), och så vidare och en hel del hemskheter som jag inte ens vill nämna.

Men tillslut fann jag en metod: Rita stora ögon på två A4 ark och sedan häng upp. Ska tydligen likna en ROV fågel. Duvorna blir rädda och försvinner.

Så här blev resultatet!!! ( Paus för skratt)




Dam dam dam


Nåja, har inte varit någon duva här ännu iaf...så får vi se framöver här. Annars får det bli en fågelskrämma. Har även testat en cd-skiva som snurrar runt och bländar men den hjälpte inte. :(

Laddade ner en ny fotoapp till telefonen och skulle testa den idag. Kul när man kan göra lite olika med sina foton.

Maten fick bli motivet denna gången. :))

Detta äter vi idag från City Gross matkasse. Doftar gott med spiskummin biffar.








Mobilen är underbar! :))

Nu ska vi äta! Och ikväll kommer väl Alcatraz serien igen! Missa inte den, den är jätte bra. :))

Kram!


Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till Emilia med albinism

Ha ha ha, det ser ju ut som två bröst!!!!

Ajaj, cd skiva tycker vi inte om ;o)

Alcatraz ser vi oxå på här hemma, jag med mina hundra frågor som jag tror att T ska ha svar på....

2012-04-16 @ 19:59:55
URL: http://www.annasdagar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0