Nu

börjar det hända saker i växthuset. Det var ju på tiden! Efter nästan TVÅ veckor. Men det tar väl lite tid när man bara sått lite frö....

Rädisor



Sockerärtorna har börjat lite, lite....



och så rödbetorna!


Salladslöken är också på väg. Iaf på väg att tränga upp genom jorden.

Det kanske blir något av det här fastän det blev minusgrader precis efter att jag hade satt fröna. Det blev några enstaka nätter med minusgrader men som tur är var det lite varmare i växthuset.

Jag har glömt att berätta att jag har cyklat till jobbet både i måndags och tisdags! Jodå! 5,5 km dit och 5,5 kilometer hem. Det blir faktiskt EN hel mil om dagen för mig! Rätt så bra vardags motion för mig.

Tar ungefär 25 minuter för mig att cykla till jobbet, 7 minuter med bil. Hmm....

Men fy vilken jobbig väg hem. Känns som en liten, liten, ständig uppförsbacke heeeela vägen hem. Idag cyklade jag inte eftersom jag hade öppningen på jobbet. Hade inte lust att cykla hemifrån klockan halv sex på morgonen. :)

Imorgon börjar jag klockan sju så då blir det cykeln igen.

Nu får ni ha en skön kväll!

Kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0