Vad tiden

springer iväg. Tänkte jag skulle titta in och säga hej lite igen. HEEEJ!!! :))


Nu går vi mot påsken! Jag har tagit in lite påskris från trädgården, satte det i en vas och vatten och vips så slog allt ut i blom.

Vissa väljer att inte ha vatten i vasen men jag tycker det är fint när det slår ut. Men problemet är att jag redan fått slänga det...:)..och det har inte ens hunnit bli påsk. In med lite nytt ris snart.

Men trädet på vår framsida har fått lite fjädrar. Dom hängde jag dit i full storm härom dagen. Men de flesta hänger kvar ännu. Det ska bara kompleteras med lite fler färger.

Det blir lite roligheter under påskdagarna med både vänner och familj.

Ett av mina fynd i Ullared:  ( Jag har nog inte visat ett enda av alla mina fynd, :))  )

Det här fina tidningsstället blev en liiiten bokplats åt Leah på golvet i vardagsrummet. Den har fått sin plats bredvid en stor kudde på golvet. Så där kan hon nu sitta och mysa och läsa några av sina böcker. Leah har förrutom sitt rum, en hel del små mysiga platser runt om i huset med sina saker.



Klart hennes saker också ska finnas lite här och var.

Nu har ena sidan av spjälsängen tagits bort också och istället finns där nu endast en stödbräda så att hon inte kan rulla ur sängen. Rätt så kul när hon upptäckte att hon faktiskt kunde gå upp efter att vi somnat henne. Plötsligt stod hon i hallen och tittade ner mot vardagsrummet där jag satt i soffan och sade: "Haha....Leah gått upp!!!"

Jag satt mest och gapade och tänkte "ja...såklart...det är ju nu det börjar". :)) Allt det där springandet tillbaka med henne i sängen.


Har köpt in lite fröer som ska planteras i växthuset. Ringde även Linneá trädgården för att ta reda på mer angående deras sätt att odla i växthus. Fick en hel del tips och information om hur jag ska göra och sköta plantorna. Om två veckor ungefär, beroende på vädret, skulle de få in tomat, gurka, squash, melon och paprika plantor.

Då kommer jag att vara där och plocka på mig lite. Men än så länge ska dessa planteras.

Här har vi lite persilja, salladslök, rädisor, rödbetor och sockerärtor. Ska bara få lite tid till det så ska det nog gå bra. :)



Nu börjar "Älskling, du har blivit en tjockis" på TV. Hahaha! Verkar vara ett underhållande program. :)

Ha en skön kväll!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0