Jag går på penicillin

Visade sig att min förkylning har gått över till bihålsinflamation. Inte så jätte kul. Men jag säger som jag brukar...hellre att jag är sjuk än mina barn.
Som vuxen kan man hantera det lättare. Även om det inte är mycket med mig just nu.

Vad tänker jag på...


En liten ljusglimt idag kom när Jeanette och Liam steg innanför dörren. Så roligt att träffa Jeanette igen! Och Liam har redan hunnit bli ett helt år!

Leah har som vanligt svårt att dela med sig av sina leksaker. Inget ska han helst ha, enligt henne.

"Miin, miin" skriker Leah. "Neeej, miiinnnaaa!" Inte så snällt tycker hennes mamma, och när jag säger till henne ja då ska det storgråtas en skvätt.

Nu börjar jag att gå i vår tankar. graderna har ju stigit över plus och på fredag ska det bli vår!!!

Denna våren ska det planteras i vårt växthus minsann! Kan ju inte bara ha vindruvor där inne. Jag tänkte ha tomater och gurkor bland annat.

Men först måste där städas ur och fixas.

Så här såg det ut inne i växthuset förra året i början på sommaren. Så liten Leah var då! Den andra bebisen är Leahs kusin Gustav.



Hence har stuckit för att träna nu ikväll. Jag får ligga på latsidan ett tag till pga min bihålsinflamation.

Doktorn frågade mig häromdagen om jag ville delta i en studie gällande D-vitamin för vuxna.

Varför inte, svarade jag. Så att idag har jag varit och lämnat lite prover. Visar det sig att jag har D-vitamin brist får jag dom där dropparna vi ger till våra barn. :)

Sen ska han då följa upp sin studie. Han trodde nämligen att vi vuxna här i norden behöver ta ett tillskott D-vitamin under hösten och vintern för att hjälpa vårt immunförsvar.

Ha en skön kväll!

Kram!





Kommentarer
Postat av: Bezzie&Dellz ♥ - två liv,en blogg. (bezzie)

hoppas du haft en bra dag! :)

kram

2012-02-24 @ 00:01:53
URL: http://bezzieochdellz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0