Och så vabbar vi igen..

varför inte, när jag ändå är igång. Det är det enda jag gjort nu tycker jag den senaste månaden. Feber och återigen feber för lilla damen. Aptiten är noll och sakta men säkert går hon ner i vikt. Tur att hon var så tjock som hon var. :))

Inte mycket jag kan locka ladyn med. Men smoothie funkar utmärkt. Av Hence mamma fick vi några bär som heter Goji bär. Hört talas om dom? Jag hade det inte. Men efter lite googlande lärde jag mig det här:

  • 500 gånger mer C-vitamin än apelsiner
  • Tre gånger mer järn än spenat
  • Fyra gånger mer antioxidanter är körsbär

Det ni!!!

 

 

 

Inte så jätte goda att äta sådär rätt upp och ner, men det funkar. Men barn är lite kräsnare och Leah gillade dom inte. Så Hence mosade ner dom i Leahs favorit mellanmål, det vill säga SMOOTHIE.

"Leah! Leah! Vad tycker du? Är det gott?!"


"Va!? Hmm, ja, det var gott!"

 

"Slurp, slurp, mums, mums!"

 

"Låt mig va nu, jag äter mamma!"

 

Och inte en tanke på att där var Gojibär i. :)) Lätt som en plätt.

 

Paula råkade ut för en liten incident på bussen på väg hem från skolan fredagen innan sportlovet. Kontrollanter som satt på bussen tog hennes busskort ifrån henne med motivering att det inte var hennes busskort hon åkte på.

 

Tvingade henne att skriva under en böteslapp på 800 kr!!! Och beslagtog hennes busskort!!

 

Gissa vem som fick en galen mamma!?? Jo, Paula. Så där gör man inte ostraffat! Natalie ringde Helsingborgs Dagblad och frågade om dom ville hjälpa oss mot Skånetrafiken och det ville dom! :))

 

Så att imorgon kommer HD hit på eftermiddagen för att göra ett repotage om denna händelsen. Rätt ska vara rätt!

Mina frågor till HD var: Är det tillåtet att ge en 13-åring böter när hon åker på sitt eget busskort?

Har dom rätt till att tvinga henne att skriva under en bot utan att ens förklara vad det är hon skriver under. Och därefter fylla i resterande uppgifter vad den avser och vad den innebär? Dom bockade nämligen i "annans busskort" i efterhand.

 

Får se vad detta leder till. Har hört att detta har hänt fler ungdomar som åker på sina egna busskort och det är inte okej enligt min mening. Om det förekommer förfalskningar av busskort får Skånetrafiken försöka hitta en annan lösning än att förmoda att ALLA ungdomar åker på falska kort.

Kränkning kallar jag det!

 

Ha en skön kväll! ( Undrar när jag kan träna igen...imorgon kanske...)

 

Kram!

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0