Aj aj aj!

Dubbelsidig öroninflamation! Stackars lilla Leah!

Hence bestämde sig idag för att åka till BCV igen för att kolla upp Leah lite igen. Sist var det ju bara ett virus hon bar på sa dom.  Hon har fortfarande hostan kvar och febern har inte velat ge med sig riktigt.  Det visade sig att hon hade dubbelsidig öroninflamation. :( Penicillin kur blev det för henne.

Så här ser Paula ut just nu här i vardagsrummet:



Hon har det efter sin mamma...:)) Hon har börjat träna på bollen här hemma. Duktig tjej. Ska börjas i tid med att bygga muskler. :)

Om ni har läst repotaget i Hd igår vill jag bara meddela att ingenting har hänt. Självklart har inte Skånetrafiken hört av sig, inte bett om ursäkt och inte heller gett någon som helst ersättning till Paula. Hon har inte ens fått tillbaka sitt gamla busskort. Fruktansvärt dåligt tycker jag.

Men jag är glad för att vi med detta repotaget åtminstone öppnat upp ögonen. Jag vet nämligen att många går och betalar in de här böterna till Skånetrafiken bara för att man tror att man måste göra det. Böter är ju böter tänker man. Ett bra sätt för dom att tjäna pengar.

Nu hörde jag idag på nyheterna att de har ett annat sparförslag för att få in pengar. 12 miljoner skulle de spara genom att öka tiden på försenings taxan. Nu måste bussarna vara 30 min sena för att en resenär ska få ut halva beloppet. Innan fick man hela beloppet på tjugo minuter.

Dom vill bara tjäna pengar!

Men varför ska man betala in böterna om man inte gjort något fel? Aah, nej! Det nöjet ska dom inte få. Och jag hoppas med detta repotaget att folk står upp för sig och vägrar att betala så länge de inte gjort något fel.

Sedan tycker jag också att det ska framföras hur dåligt dom behandlar ungdomarna och går omkring och tror att alla ungdomar fuskar och drar alla över en kant! Alla ungdomar fuskar inte!!

Det är tydligen stora brister i deras system om dom inte kan komma på någon annan lösning än att sätta dit alla barn och ungdomar.

Så att även om Skånetrafiken varken säger bu eller bä, så är jag glad att det lyfts fram.

Trevlig måndags kväll på Er!

Kram och ta hand om varandra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0