Hej där i soffan!

 
Tjoo, det är bara tisdag och jag känner redan för helg...men det är ju onsdag imorgon och det betyder att det snart är fredag. :) Positivt tänkande!!
 
Vem fyller år på fredag?? Eeeh...kanske jag? Jodå! Usch, aldrig kul att bli ett år äldre. Denna gången blir jag 35 år! Blää! Men man är väl så ung som man känner sig. Det brukar "de äldre" säga. :)
 
Tur man har bra gener...fråga min mamma. Hon säger gång på gång att "titta på mig! Jag ser väl inte så gammal ut?" Nää mamma, det gör du inte. " Nä, då kommer du inte heller se gammal ut" ( Allltid samma sak när man diskuterar åldern med mamma.) :))
 
Va?! Vad sa du? Åldersnoja?? Neee, inte jag....;)
 
Hur såg man ut nu då för en si så där två  år sedan??? Jodå, det ska jag säg er, eller visa er!
 
 
 
Ska vi gå ännu längre tillbaka i tiden?? Okej då...
 
 
Jaja...det var då det. Nu är man mognare, klokare och som ett gott vin, dvs bara bättre och bättre ju äldre det blir. Eller??..
 
Åldersnoja nu igen?? Nee..det tycker jag inte. Haha!
 
Nu skiter vi i detta!
 
Jag och mamma var på PUMAs utförsäljning i lördags och det var sååå mycket folk. Pulsen gick på högvarv och folk puttades och knuffades och frustade och stånkades! Ibland undrar man om det är värt det. Kön in slingrade sig ett antal hundra meter när vi kom körandes med bilen.
 
Jag och mamma bestämde oss snabbt för att parkera bilen långt bort, ta en långsam promenad mot Puma och hoppades på att kön hade blivit kortare. Och jodå, när vi väl kom fram var kön borta och vi kunde visa vår biljett och gå in. Mamma stannade utanför med Leah som då hade somnat i vagnen och jag gick in.
 
Allt jag hitade var den här! Haha! En regnjacka från Tre Torn. Men det ska tydligen vara en riktigt bra regnjacka och jag är ju som jag är. Ska jag ha en regn jacka på mig, ja då ska den vara stilren och snygg! Och visst är den snygg! Till och med ett skärp i midjan! Kostar 1999:- i affärerna, jag fyndade den för 400 kr. Men såg att de hade utförsäljning på nätet också...så jag vet inte om jag fyndat riktigt! Haha!
 
 
När det var dags för mamma att gå in kom hon ut på EN minut och kände hjärtklappning. Hon klarade inte av allt folk. Så vi stack igen! :))
 
Jag fortsatte lördagskvällen hemma hos min bästa vän Linda! En sådan vän alla önskar att de hade och har man en sådan vän håller man hårt i den! För en sådan vän växer inte på träd kan jag säga. Vi beställde Thaimat, satt bara och snackade om livet, drack lite vin och åt ostbricka.
 
Nu ska jag slötitta på Äntligen hemma,spela lite song pop,  slänga in lite ved i brasan, ( som Hence messade från Leahs rum där han sitter och nattar hennes just nu, men samtidigt tänker på brasan) hänga upp lite tvätt, sen så ska jag sova minsann. :) Imorgon ska jag på föreläsning med jobbet, alltid är det något nytt de vill att vi ska lära oss. :) Hemskt vad utbildad man blir på äldre dar! Hehe!
 
Kram på er!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den första bilden känner vi igen... Det va då vi va ute och partaja:) Är det sååå längesen...Fin e du iaf fortfarande:)

2012-10-30 @ 20:15:32
Postat av: Eva

Glömde skriva mig:)

2012-10-30 @ 20:16:00
Postat av: Sara

Bara 35 år, det är ju ingeting, roligt för Paula att ha en sådan ung mamma! Kanske Leah kan få ett litet syskon ändå? Eller ni är inte sugna på en bebis till? Hade varit himla kul att läsa om!

2012-11-05 @ 18:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0