Domedagen är kommen!

:) Jobb imorgon alltså! :))
 
Tänk vad snabbt ledighet passerar. Tjoofff, så vart den över! Men det är så det ska vara. Kul att ha något att komma tillbaka till tycker jag, för annars blir det ingen ledighet, så är det ju....
 
Imorgon är det ortodox jul och då ska det såklart ätas och åter ätas när det är jul ännu en gång. Så att imorgon ska vi hem till syrran efter jobb och ÄTA! :)
 
Idag har Hence varit iväg hela dagen i Kristianstad och spelat lite volleyboll och jag och Leah tog en tur hem till Linda och Liam och stannade där heeeela dagen. :)  Kom på förmiddagen, barnen lekte, vi drack kaffe, Linda gjorde lite lunch till oss, barnen lekte igen och vi satt och snackade. Mys på hög nivå en söndag!
 
Nu ser vi framåt! Ska vi jämföra lite grann?? Ha lite kul med väder omställningar?? Ja, ni vet ju att jag gillar det...:))
 
Kolla in detta,
 
Nu/Vinter:
 
 
 
Sommar:
 
 
Gött! Ska bli skönt när sommaren kommer åter igen! Men nu är vi här. Idag. Ska inte längta livet ur oss. :)
 
Leah har fått för sig, nästan varje förmiddag nu under hennes och vårt jullov, att plötsligt få ett behov av frisk luft. Plötsligt säger hon: "Jag ska ut och få lite luft".
 
"Jaha", svara vi. "Vart ska du då?"
 
"Jag ska ut och få lite luft" "Varmt här inne".
 
"Okej" "Men ta på dig jackan"
 
"Nej, jag tar koftan"....
 
Och så tar hon koftan, drar på sig luvan och går ut på framsidan och tar några varv. Allt ska vara på hennes villkor. Vill vi gå ut med henne, då vill inte hon.
 
Jag står i fönstret och fotograferar en förmiddag:
 
 
 
Visst ser det kallt ut? Men det är 8 grader...men hon frös till sist och kom in efter fem minuter. :)
 
 
 
 
Det är väl någon sorts självständighets grej hon har börjat med. Försöka att tänja lite på avståndet till mamma och pappa. Titta-vad-jag-kan-grej utan oss. Och visst ska hon hållas. Hon växer ju utav det. :)
 
Hence har kommit hem och nattar Leah, blev en sen kväll fastän hon ska upp tidigt till dagis imorgon. Men det tar ju en dag att vända rätt på dygnet så är det alltid. Imorgon lär hon vara helt slut och då lägger hon sig i tid ändå.
 
Jag ska bara försöka insupa det sista av ledighets timmarna och sedan är det dags att ställa klockan igen.
 
Ha en jätte skön kväll alla ni som är lediga lite till! Och till oss andra...YEEEAAAHHH, nu kör vi järnet igen! :))
 
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0