Tjenixen!

Är det här min mamma hänger ibland???Det är ju något hon skriver och skriver....ska se vad det är för något!
 
 
:))
 
Nu i dagarna tre är jag gräsänka igen! :) Hence har åkt till Stockholm för en Kick off med jobbet i tre dagar...
 
Han åkte inatt, jag skulle öppna på jobb, så mamma fick rycka in och sova över hos oss för att lämna Leah på dagis imorse. Skönt för Leah då det blev lite sovmorgon och hon behövde inte börja förrän halv nio. :)
 
Vad har vi gjort ikväll då?
 
Jag och Paula hoppade matkassen idag och gjorde istället Chicken a´la king med ris. Mums! Sedan har vi bara myst och lekt. Paula och Leah har pusslat och spelat lite spel på "paddan".
 
Jag har dammsugit lite, diskat, hängt upp tvätten...allt som vanligt alltså. Förrutom disken, för den brukar ju Hence ta. :) Och tvätten...Jaja, vi hjälps åt rätt så mycket när han kommer hem.
 
 
Leah hittade en gammal Lollipop skiva som Paula hade när hon var liten. Lollipop var en grupp bestående av två eller tre tjejer som gjorde pop versioner av "Imse vimse spindel " och "Bä, bä vita lamm" . Och lite andra kända barnvisor. Och det är så häftigt tycker Leah! Så klart.
 
För vem hade inte velat rocka loss till Imse vimse spindel liksom??? Haha!
 
Här åker skivan in i datorn denna gången. :))
 
 
Om jag går upp här mamma och ställer mig...
 
...här...då kan du ta ett foto på mig!
 
Jag kan skratta in i kameran också om du vill det. :))
 
Nu har jag precis lagt Leah för kvällen. Hörde ni betoningen på "jag"??? :) Gick snabbt och enkelt. Leah pratade med Hence innan idag och då gick konversationen till så här:
 
Hence: "Pappa saknar dig jätte mycket!"
Leah: "Paaappaaa....längtar  du efter mig???"
Hence: " Jaaa, pappa längtar efter dig jätte mycket!"
 
Leah tittar på mig och skiner upp och säger: "Mamma, pappa längtar efter mig!"
 
Åååh, det är klart han gör! Vad trodde hon???
 
Nu får ni ha en jätte skön torsdagkväll. Jag ska iaf se på den nya serien som börjar idag på fyran. Vet inte om det är något att hänga i julgranen, men får väl ge den en chans.
 
Kram och ta hand om varandra! Imorgon är det fredag!!!!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0