Jag vet

att jag är lite dålig på att skriva numera men nu ska jag försöka få in ett litet inlägg.

Idag har jag och Leah lagat maten!

Idag blev det pepparrotsstuvad potatis med falukorv. Leah står på pallen bredvid mig, jag skalar potatisen och ger till henne och hon stoppar ner i grytan. :) Mammas duktiga tjej. Men mitt i allt får hon för sig att göra andra saker. Antingen ska hon torka eller dricka vatten eller helt enkelt bara lämna stället. :)

När det var dags att slanta korven åt hon upp TRE bitar rå falukorv rätt upp och ner. Och ville bara ha mer. Sur som attans när jag sa att det var stopp! Vi skulle ju steka dom, försökte jag förklara.

Pepparroten skulle rivas, och då stack hon. :)

Syrran kallade henne för en liten "skvallertant" idag. Hahaha! Pratade med henne en stund under tiden vi gjorde maten och då hade Leah "elefantöron". Allt jag sade till syrran höll hon med om och skrattade jag, ja då skrattade Leah.

Tänk, nu i helgen är det första advent! Det betyder att vi ska få upp lite adventsljusstakar och stjärnor. Det ska bli så härligt att få upp det i fönsterna. Hur fint ska ni få se. Jag behöver dock nya dukar till bordet. Efctersom vi numera har två bord. Ett i matsalen och ett i köket.

Är i valet och kvalet om jag ska ha några julgardiner i köket. Har sett ett par snygga och tror nog att jag ska köpa dom....:)

Ett annat inköp denna veckan är den här:



Klänning från danska Cream. Tror nog att den kommer att sitta som en smäck! :) Hoppas jag iaf...:)

Nu väljer Bondarna sina fruar på Tv och Hence steg innanför dörren. Han har varit på Invigning av nya mäklar kontoret i Laholm. Middag osv. :)

Hej så länge och ha en fin kväll!

Kram kram!

Kommentarer
Postat av: joanna

Hej tänkte bara tipsa om att just nu pågår en stor tävling på min blogg med 4 st goodiebags fullproppade med mamma och barnprylar till ett värde av 1500 kr st så passa på att gå in och anmäla och gör dig sjäv eller kanske en vän glad lagom till jul:) kram

2011-11-24 @ 17:54:32
URL: http://domkallarmighannes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0