Är det nu man säger att det är helg?

Ja, det är det nog! För nu är det det som de kallar helg....inte semester...:))
 
Isch! Säger jag då! Men någon gång måste jag tillbaka till verkligheten.
 
Jag blev så glad härom dagen att jag nästan började gråta. Paula steg innanför dörren och hade färgat tillbaka sitt hår till brunt! Framför mig såg jag min lilla flicka igen. Min gamla Paula.Hon var "tillbaka" igen!  Hon var såklart jätte fin i blont hår, men det är något visst med brunt. :)
 
Iaf om man är född brunnett. :) 
 
Sååå vacker!
 
 
Tonårstiden är tuff det måste jag säga. Det kunde jag bara föreställa mig innan jag fick min tonåring. Jag säger så här: Jag har varit med från början, jag har haft mitt två års trots som alla babblar om, jag har haft mitt fyra års trots och alla tusen miljarder frågor och jag har varit med i alla berg och dal banor som finns i alla åldrar. Nu hoppas jag bara att jag gör ett bra jobb som mamma.
 
Ni som ännu inte varit där...haha... lycka till!! Kom ihåg mina ord!! Men alla åldrar har sin charm och glädje med! Det är helt underbart att ha en dotter som sakta men säkert håller på att formas! För det är just det man gör i den åldern, fast mer och mer med hjälp av sig själv om man säger så. Med mig som vuxen vid sidan om. Hon blir min vän för livet! En dotter och en vän! Vilken välsignelse!
 
Men det är verkligen som de säger "små barn, små problem, stora barn, stora problem"! Fast på olika vis.
 
Som tonåring prövar man sig fram i olika roller och det är säkert svårt att hitta sin identitet. De behöver tid och utrymme. Humöret påverkas också av alla hormoner precis som det gör med oss när vi är gravida. :)
 
Klart att man ska få lära sig av sina egna misstag och att jag som förälder ska försöka förhindra de allra värsta misstagen såklart. Det är där jag behövs!
 
Och nu så har jag ytterligare en 2-åring! :))
 
Hå hå ja ja! Jag säger då det!
 
Idag har jag varit och klippt mig på väla! Japp, en hel del! Närmare sagt 15 cm! Hår till axlarna nu. Så bra det blev, allt det slitna försvann. Det var väl på tiden tycker ni. :)
 
Och så har jag slängt i lite färg på det. Bild lär ni väl snappa upp så smånigom av någon anledning. :) Jag och Paula och Leah åkte dit under em så det var inget planerat utan körde en drop in tid.
 
Morgondagen bjuder på ett besök av min fina vän Linda!
 
Ha en skön OS kväll!
 
Kram!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0