God fortsättning mina vänner!

Halva ledigheten har nu redan passerat och vips är det snart NYÅRSAFTON!!! :))
 
Alla mår bra, vi r friska och på väg att bli utvilade...;))
 
Ni med hoppas jag! Det tar ju lite tid innan små barn ställer om sig inför ledigheten. För två dagar sedan började Leah iaf att förstå att vi faktiskt är lediga och att man inte behöver stiga upp 06.30 varje dag. :)
 
Nu vet hon bättre och vaknar 08.30. Hon är som en alarmklocka. Det är exakt samma tid varje dag. Paula vet ju ännu bättre, hon sover till halv elva. Haha!
 
Vi kom hem från Småland igår, sent på kvällen. Där har vi spenderat tre dagar ihop med Hences föräldrar, bror, brorsbarn ( Gustav & Edvard), syster Marie och Johan. Vi har varit fullt hus och alla har sovit där. :)
 
Och tänka sig, Tomten var inte riktigt färdig för tomten dök upp där med!
 
Först lite foton från vår julafton som var en riktigt lugn, harmonisk och alldeles uuunderbar julafton. Och vi var hemma hos oss. Tomten kom som vanligt och Leah och Paula fick massor med paket.
 
Per och mamma
 
Lite av julmaten
 
 
 
Leah och mamma tittar på Kalle Anka
 
En liten tjej börjar bli lite trött på att tomten aldrig kommer. Här har hon dragit in täcke och kudde till soffan
 
Kalle Anka såklart på tv!
 
Och här har han äääntligen kommit!
 
Den bästa julklappen var nog alla pärlor!
 
 
 
I Småland
 
Här har Marie fått sin fina julklapp av Leah. En fin canvas tavla. Motivet var såklart Marie och Leah sittandes på verandan en härlig sommarkväll. Super fin bild!!!
 
Leah med katten Tindra. Har jag sagt att Leah vill ha en katt....men inte hennes mamma. Kanske jag får ge med mig en dag....eller inte. :)
 
Jag och Leah
 
Marie har satt på en Zumba skiva och Hence ska visa Leah hur man dansar. Haha! Eller hur man inte ska dansa....;)
 
Frukost!!! Med alla runt bordet! Mys!
 
Tomten har kommit hit med! Leah är helt fascinerad som vanligt
 
 
"Får jag en kram" frågar tomten
 
Till slut fick han en liten kram med skräckblandad förtjusning
 
 
Idag har vi varit på Ikea och handlat! Inte lite heller. :) Handdukar, glas, förvaringsbyrå till Leah, backar, osv.
 
Systembolaget för lite inhandling till nyår som ska spenderas hos Linda och Henrik och Cassius i år. Ska bli super trevligt!!!
 
En tur till elgiganten för Hence skulle köpa tillbehör till sin nya padda han fick i julklapp av sitt jobb.
 
Jysk och sedan Barnens Hus och avslutningsvis Maxi.
 
Imorgon ska jag försöka klämma in Väla för att byta en sak. :) Som jag ev ska ha på mig till nyår. Vad får ni veta senare....hemligt....:))
 
Sedan fick jag ju Väla presentkort av Hence med så det ska j-vlar i det shoppas på Väla!!!!! :))
 
Nu snart blir det film här hemma. Äntligen kan vi bara mysa hemma med, packa upp, tvätta och bara ha det gött!
 
Kram på er och ta hand om er så här i juletider!!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0