Jag har gjort något...

...vågligt eller korkat, haha, eller bara av ren nyfikenhet!!!

Eftersom jag är så intresserad av träning och älskar att träna tänkte jag att jag skulle ta det lite till nästa steg!!

Tappa inte hakan, men jag har bett om att få lite information hemskickad till mig angående instruktör till Body Pump, och certifierad personlig tränare och diplomerad kostrådgivare. :)

Sen ska jag i lugn och ro läsa igenom papperna, se lite vad det handlar om och om jag fortfarande är intresserad, hoppar jag på det!! Fast jag får väl ta en utbildning i taget i så fall. Men tänk vad roligt!!!

Arbeta med något man tycker är sk-t kul helt enkelt och samtidigt komma förbli i form!!!

Jag tyckte det varkade jätte intressant. Till personlig tränare behöver man gymnasiekompetens och ett års sammanhängande styrketräning! Lätt som en plätt!

(Jag har en högskoleutbildning bakom mig på 3,5 år så där borde jag kvalificera) :)

Så här stod det också: 

Utbilda dig till Certifierad Personlig Tränare (250 h)

Utbildningen till Cert. Personlig Tränare ger dig kunskaper och färdigheter för att träna och coacha kunder på både nybörjarnivå och avancerad nivå.

Utbildningen ger dig avancerade kunskaper i funktionell träning och hur du anpassar träningsupplägg efter dina kunders förutsättningar och mål. Du erhåller goda kunskaper i människans evolutionära arv, både vad gäller kost, rörelse och psykosocial miljö.

I utbildningen ingår hälsoprofilbedömning (HPB) som ger dig ett efterfrågat verktyg för att medvetandegöra hälsotillståndet. I utbildningen läggs vikt på kundomhändertagande, dvs din förmåga att bemöta och kommunicera med dina träningskunder så att dessa känner sig trygga när de anlitar dig som personlig tränare.  

Förkunskaper:Gymnasiekompetens samt regelbunden styrketräning under minst 1 års tid.

Upplägg:
Utbildningen består av 8 moduler på totalt ca 250 lärarledda lektioner. Egenstudier tillkommer. Vissa av modulerna kan du läsa i egenvald ordning. Du bör ha genomfört samtliga moduler inom 18 månader för att erhålla certifiering




Kommentarer
Postat av: lovisa

Hej där!:) allt bra?:)



Just nu har jag en tävling med sminkprinsessan.com där du kan vinna ett läppkit!

om du är intresserad kan du kika bloggen:)

2011-03-01 @ 12:27:19
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0