Äntligen!

går vi mot våren! :) SÅ ser jag det så fort januari börjar!
 
Vi firade nyår ihop med våra vänner Linda och Henrik. Och såååå trevligt vi hade det! Efter klockan hade slagit tolv och de flesta raketerna hade tystnat satt vi och snackade fram til klockan tre. Så ungefär 04.00 stupade jag och Hence i säng! Leah tog sovmorgon som tur var, hon sov till 08.30.
 
Paula firade nyår hos sin kompis Clara och några tjejer till. De lagade tre rätters och hade det roligt dom med.
 
Vår nyårs supé såg ut så här:
 

Förrätt:

Varmrökt ankbröst serveras på ruccolabädd
med äppel & calvados sallad samt rostade valnötter

(Mina bilder på maten)

 

Huvudrätt:
Kalvfilé Oscar
Tournedos med tryffelsky, choronsås, hummer & grön sparris
serveras med rostad potatiskaka smaksatt med västerbottenost

 

 

Efterrätt:
Chokladsymfoni
Mörk chokladmousse smaksatt med cognac
Vit chokladmousse
Tobleronemousse
serveras med toscaflan, halloncoulisse & björnbär

 

Och allt smakade himelskt gott!!

 

Lite bilder från kvällen. Jag fick ta en klänning som hängde i garderoben då det jag hade planerat att ha på mig var slut i min storlek! Tråkigt...Men så kan det bli ibland.

 

 
När det är nyår kan vi "tjejer" verkligen gå över gränsen med glitter och glamour. Det är väl nästan den enda dagen på året där vi verkligen kan glittra oss och smycka oss till tänderna utan att det ser överdrivet ut. För är det nyår så är det! Och jag älskar att smycka och glittra mig, haha!!!
 
Jag och Paula köpte Swarovski kristaller på Make up Store och lite lim och sedan var det bara till att börja limma längs med ögonfransarna. Och oj, vad det glittrade! Paula körde silver och jag i guld.
 
 
Hemma hos Linda och Henrik fick barnen ett eget bord att sitta vid. Leah var skeptisk till en början precis som vanligt. Men det dröjde inte länge förrän hon studsade rundor med de andra barnen.
 
 
 
Barnen sprang fram till fönsret och beundrade raketerna utanför! Det gillade dom!
 
Linda och jag
 
 
 
Dukningen
 
Hela gänget utom jag...:)
 
Vi tackar ännu än gång för en fantastisk kväll!
 
Idag har jag varit och tränat mitt första pass i år! Body Combat. Jag har bestämt mig nu att ta tag lite mer i träningen än vad jag gjort. Jag har legat på latsidan rätt så mycket. Ett pass i veckan håller liksom inte!
 
Alltid bättre än något men vill man se lite resultat så får jag nog lägga på ett litet kol tror jag. Skärpning Natalie!
 
Tar ett pass till så snart jag kan....
 
Hence har satt upp ett chinsräcke i garaget. Som han kör på för fullt var och varannandag. Jag tänkte att jag också skulle testa en dag och det gjorde jag. Och vad hände?? Jo,jag hängde där som en annan j-vla död fisk! Haha! Jag kom inte upp en enda gång. Och då menar jag verkligen att jag kunde inte rubba mig ur fläcken där jag hängde....Varför?? Jag vet verkligen inte.
 
Jag som ändå anser mig själv vara i hyfsat god kondition. Inte vältränad men dock....Började tänka på tekniken, gör jag något fel? Men nej. Jag är kanske för tung där bak. Haha!
 
Så här ser det ut för er som inte vet vad ett chinräcke är:
 
(Och ja, så ser det ut i vårt,läs Hences,garage) Det har blivit hans verktygsbod. :))
 
 
Detta tillverkade Hence och hans pappa själva i Småland och så satte Hence upp det häromdagen.
 
Målet är för mig iaf att klara EN enda snart!!!!
 
Nu är jag sugen på något gott..får väl bli en sleten sallad eller nåt. Haha! Jag måste ju ta träningen på allvar här nu. :)
 
Ha en skön kväll!
 
Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0