Juldagen

är kommen även hos oss! Fast egentligen skulle vi varit i Småland vid detta laget....men där går det kräksjukan så vi vågar inte sätta vår fot där ännu. Hence hade det iof förra veckan, Leah klarade sig tack o lov, och så gjorde även jag i år.

Fast jag har aldrig i mitt liv haft kräksjukan så jag kan bara föreställa mig den...usch! Nä, nog pratat om den! Vi åker nog till Småland imorgon, annandagen istället, då har det säkert lugnat sig lite.

Jag kan bara säga, guuud vad julklappar här låg hemma hos oss igår!!!! Vi var dock elva personer här hemma, så det är klart det fylldes med julklappar.

Tomten blev till och med lite svettig! ( Fast han hade en fläkt i byxorna) Haha...

Här kommer han gående. sakta men säkert...han var väldigt trött då han hade mycket att göra i år, sade han. Många barn hade varit snälla i år. :) Bakom kameran står två små barn, Leah och Mio, alldeles häpna, Leah säger "tomten" alldeles tyst och klamrar sig fast i Paula.




Nu kommer han in också!!!






Julaftons morgon! Leah väntar på tomten!



Dukningen är gjord....


....misteln är upphängd...(det blev en del pussar under den) :)



...nubben är framdukad...


...min fina mamma och min vackra dotter dricker glögg...


Precis som en jul ska vara!!!


Jag och min vackra syster




Per tänder vedkorgarna utanför fönstret så fort det börjat skymma, mysfaktor!



Leah tyckte det var spännande



Paketerna har börjat att strömma in!




Någon hamnade under misteln...:)



Mina kärlekar! Paula och My (min systerdotter)



Fredrik och Hedda


Lek och skoj



Hence monterar Leahs studsmatta som hon fick i julklapp. Så kul hon tyckte det var!



En lugn stund med lite sagoläsning


Leah fick massor med julklappar. Kläder, en ny spis, en jätte fin dockvagn, kastruller, rit pennor, dock tillbehör, studsmatta, leksaker, och så vidare.

Idag har det lekts med spisen! Mössan hon fick av My vill hon inte ta av!



Leah kokar potatis


Paula blev nöjd hon med. :) Presentcheckar på både H&M och bio, kläder, en riktig pälskrage som mamma hade låtit sy upp hos pälshandlarn, hårvårdsprodukter, och så första parkett till Melodifestivalen!!!! Jag och hon ska dit! I Malmö när det är delfinal. Ska bli kul!

Som sagt, jag och Paula är några riktiga melodifestival nördar, det har vi alltid varit, och vi åker gärna dit live och tittar.

Både jag och Hence fick också lite smått och gott, bland annat en lökhackare som vi önskat oss. :)

Jag fick bland annat ett par skor som jag länge har önskat mig.

Hence fick en fin morgonrock av mig från Lord Nelson. Så nu kan han glida rundor som Hugh Hefner med cigarr och titta ut över sin ägor. :)



En rikigt trevlig och härlig jul i år igen! Varje år är det alltid lika bra! :)

Hoppas ni har haft en lika fin jul och julen är ju inte slut än! Vi fortsätter ett tag till i Småland imorgon.

Nu vill jag önska er alla en fortsatt fin ledighet med massor av mys och gemenskap med alla era nära och kära!

Här hemma tänkte vi sätta på en film och bara slöa en stund.

Kram kram!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0