Vad gör man en kväll som denna

JO! Man fixar framsidan! Eller...försöker iallafall!

Jag drog fram vår häcksax och skulle fixa till våra "bollar" på framsidan. Dom spretade åt alla håll och kanter.

Lättare sagt än gjort. Häcksaxen var ju elektrisk och stor och tung och samtidigt skulle jag forma dom små buskarna till bollar. Jag har ingen aning om vad dom heter så jag kallar dom bollar...:)

Så här blev den första, inte så jätte rund:



Men dom andra två vart jag rätt nöjd med:



Vad tycks? :) Bambuträden hade slängt rötter under stenarna så dom högg jag också. :)

Idag har snickarna kommit jätte långt på trädäcket. Staketen är helt färdiga också. Nu ska de bara målas vita, annars blir det för mycket trä.
Bara en liten plätt till vänster som fattas. Så till helgen kan vi nog sätta ut vårt bord och stolar och parasoll. Längtar!




Idag har vi haft besök av Eva och Ella. Jag lagade lite lunch till oss sen var vi ute och promenerade runt lite här i Ramlösa. Ingen av oss hittar här så vi gick lite hur som helst. Tänkte vi skulle hitta ett café och ta en kopp kaffe. Men nope! Inte ett enda hittade vi. Finns inga caféer här i Ramlösa tydligen!

Men det finns en sandstensklippa här i Ramlösa som fortfarande droppar vatten som har funnits i över 300 år.




Från en underjordisk källa hämtar fortfarande Ramlösa sitt vatten och kolsyrar det.




Och det är väl inte fy skam. :) Får väl gå ditt och slurpa när jag är kaffe sugen. Haha!


Ha en fin kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0