När jag är utomlands

lever jag på fisk. Fisk i alla dess format. :) Och skaldjur! Speciellt bläckfisk. :) Det är inte många jag känner som äter bläckfisk. Här måste jag tillägga att om ni smakat riktigt tillagad FÄRSK bläckfisk så smakar den inte gummi, som de flesta säger. Då har man inte ätit bra bläckfisk.

Jag tycker inte man kan hitta den riktigt här i Sverige. På cypern serverar dom alldeles underbar sådan och Gran Canaria. Turkiet kan också men inte lika bra.

Idag ska vi grilla fisk. Vi har köpt färsk fisk, torskfilé och räk&bläckfisk spett. Mums! Hence är alltid lika nervös att grilla fisk. Han är lite orolig att den ska bli torr. Jag tror att han fixar det gallant. Det brukar han ju göra. :)



Idag åkte vi till skummelövsstrand för att hämta lite saker till trädgården. Massor fick vi med oss, resten hämtar vi när vi har flyttat. Bland annat har vi köpt nya trädgårdmöbler. Jätte snygga! Med sex stolar istället för fyra. Ett parasoll och en låda till dynorna. Det lär behövas.

Idag fick vi med oss lite smått och gott så som spadar, krattor, en blomma, ogrässpruta, två trädgårdsänglar, två söta korgstolar till Leah, med mera.





Den andra ska jag måla vit har jag tänkt. Dom blir nog fina i trädgården till Leah.

En liten lunch på stranden hann vi med också och en liten snabb solning. Sen hem och hämta garderobsdörrarna. Imorgonbitti ska vi dit och mäta lite i trädgården igen. Och sedan rita en liten skiss till snickaren. Så hann vet exakt vad han ska göra.

Vet inte om jag visat staketet vi ska ha från www.lundbergs.com. Vitt ska det vara. Annars blir det för mycket trä tyckte vi.



Och jag har beställt en skylt till vårt hus. Som ska heta: Casa Blanca. :) ( Vita huset )

En skylt i svart metall som ska sitta på husets framsida. Skrivet i skrivstil, ungefär 60 cm stort. Tror det kommer bli snyggt!

Nä, nu ska vi grilla. Sen kommer grannarna till oss på lite snacks och en kubbrunda.

Ha en fin kväll!


Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till Emilia med albinism

Ha ha ja nu kom jag på det!

Det är därför du är så kramgo, det är ju för att du har fått shoppa!



Kommer bli riktigt snyggt med det staketet, det är väldigt mkt man ska komma ihåg att man behöver när man flyttar till hus.

2011-06-28 @ 23:25:49
URL: http://www.annasdagar.se
Postat av: Anonym

Hua.. bläckfisk?? du är galen haha!!

Vitt staket är ju sååå fint!!!!! kram

2011-06-29 @ 15:58:02
URL: http://www.virrisbyvirris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0