Om jag får välja

så är 2 1/2 män den absolut bästa serien som sänds på tv just nu!!

Den är så rolig så att jag skrattar högt flera gånger. Leah har precis badat och jag har precis kommit in efter att ha varit ute på altanen och krattat bort ogräs mellan plattorna. Jag gillar egentligen inte plattor och speciellt inte när där kommer massa ogäs emellan. Hade vi bott kvar hade vi gjort lite trä trallar där istället.

Skönare att gå på och hundra ggr snyggare.

Man vill ju lämna det snyggt efter sig till nästa hyresgäst. Vår kundvärd kom idag vid elva och kollade igenom lägenheten. Vi bland annat målat en fondvägg i Paulas rum som inte blev godkänd då skarvarna inte var snygga. :) Så den skulle vi fixa eller återställa eller om nästa hyresgäst ville ha det så behövde vi inte göra något åt det.

Sen har vi hängt vår tv på ett stativ vid trappan då platsen här i lägenheten är så liten. Ett stativ som styrs av en fjärrkontroll och som vi då bara styr ut. MEN den är ditborrad med 20 skruvar!!! Så den väggen ville hon att vi skulle måla också....



Kanon bra lösning för den som bor trångt!! Och så fäll in när tv:n inte används mer...vips, mer plats!



Köpa någon?? :)

Idag har vi varit på lekplatsen och lekt och det blev riktigt varmt mellan molnen.

Leah har börjat att äta själv, det går väl så där, eller vad säger du Leah?

" Jodå, jag håller i gaffeln högt upp fast min mamma tar ner min hand, sedan petar jag lite lätt i maten och sen...





...tar jag handen istället...



...det smakar mycket godare då...förstår inte varför min mamma köpt dom här små besticken för...



...tydligen har jag en sked också, men den gillar jag mest att mata mamma med. :)

Ja ni ser själva så bra det går! Va?! Vad jag äter?

Pastagratäng med skinka och paprika och massor med vitlök "



Ja Leah, det går jätte bra! Vi får träna lite till bara. Men bara lite...;)

Imorgon är det Hences sista jobbdag. För sen går han på semester!! :) Äntligen ska vi börja fixa och dona inför flytten. Snart drar vi. :)

Hence var förbi ett par som har sålt sitt hus för att titta på trädgårdgrejor som dom nu inte behövde längre. Där var allt vi behövde. Det behövs en del till en stor trädgård. Så vi kommer att köpa en del av dom.

Ha en super fin kväll!




Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till Emilia med albinism

Ha ha, ja det är du och Pettersson ;o)



Naw, ja varför äter med gaffel, det tar ju alldeles för lååång tid :p

2011-06-22 @ 22:42:06
URL: http://www.annasdagar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0