"Hey, Mr hemkunskaps teacher"...

...ge min dotter fler sådana här läxor!!! :)

Idag har vi haft lyx vardag! Varken jag eller Hence har behövt laga mat, diska, eller duka! Idag var det Paulas tur. Hon fick nämligen i läxa att tillaga en varm måltid till sin familj från grunden. Duka bordet fint och sedan skulle hon diska och göra rent allt.

Och så ska hon göra en efterrätt till oss! Wow, säger jag. Jag njuter till fullo. Det händer ju inte allt för ofta måste jag säga. Ni som har en tonåring där hemma vet vad jag talar om. :)

Ber man annars om något är det oftast med ett stort stööön och pust och frust, innan hon gör saker och då med en fruktansvärd sur min eller vääääldigt långsamt....drar ut på alla rörelser.

Men nu så! Så jag tackar hemkunskapsläraren och frågar om fler sådana här läxor. :)

Nu sitter jag bänkad i soffan och väntar på att min efterrätt ska bli serverad. Det ska serveras Smoothie. Mums!

Jag sitter just nu och små tittar på "Pengarna på bordet"...jag gillar det programmet och snart så ska jag titta lite mer helhjärtat så fort jag slutat med knappandet på datorn. Han som är med just nu är mmedlem i Mensa, så han är nog rätt så smart. Men i detta programmet krävs lite flyt och lite tur med. Hoppas det går bra för dom.

Snart kommer Hence och ska montera upp vår nya Tv också. Om han nu reder ut det. :) Jo, det gör han väl.

Besiktningen på skorstenen gick inte bra. Han godkände inte arbetet så nu måste snickaren komma tillbaka och justera lite saker innan vi kan börja elda i vår kamin.

Vi fick sålt lite av Leahs fina kläder.

Bland annat hennes mörk blå Ralph Lauren klänning och henns Ed Hardy jacka som vi köpte i Kungsbacka förra året. Leah har aldrig använt den. Tänk så mycket kläder man köper och som sedan aldrig används eller bara ett fåtal ggr. Perfekt med Tradera då.

Ralph Lauren (Så liten hon har varit.)





Undra vart min smoothie tar vägen... ;)

Ha en skön kväll! Kram






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0