422 bilder blev det från Kreta!

Men dom slipper ni se alla! Haha! + lite filmer på det!

Vi har landat nu efter vår semester på Kreta. Helt underbart har vi haft det!

Vi har bara slappat, badat och solat. Såå skönt att slippa laga mat, diska, tvätta osv. Det kallar jag semester! För visst är det semester för oss vuxna när man slipper alla de vardagliga sysslorna. :)









Sen lite sol och bad på det gör ju inte saken värre. :)  Leah har hängt i poolen hela dagarna och har blivit en riktig fisk i vattnet. Nu är hon totalt orädd för vatten och bara älskar det.






Så gott att äta glass varje dag i solstolen! :)




Paula har njutit i solen och badat såklart hon med.

En strand vi åkte till:





All inclusive var ju toppen. Kul att man fått prova det. Vi har kunnat hämta både mat och dryck precis när det behagat oss, precis som det skall vara.

Tror nog att jag och Hence började vår första öl redan klockan elva. :)

Jag tänker inte sitta här och rabbla dag för dag och tråka ut er om detaljer, som Ove Sundberg, "Solsidan", haha!

För det är oftast bara kul för en själv och inte för er. Så ni får en liten enkel sammanfattning istället. :)

Mycket svenskar på hotellet med. Vi lärde bland annat känna ett par som hade rest dit med sin dotter på snart tre år och deras son på 15 år.

Innan dom reste hem ville dom ha vårt nummer och adress, så det bytte vi med varandra. Alltid kul med nya människor!

Dom bodde i Hässleholm och det är inte så långt bort.

Bufféen var bra och varierande och sista kvällen, fredag, var helt underbar! Då hade dom gjort lite roliga figurer med all frukt och grönt och hade grillat en HEL gris som dom skar bitar utav till oss.





Annars dom andra kvällarna grillade dom alltid ute allt möjligt kött så det vara bara att ta för sig. Det gillar vi!

Leah har ätit som en "vuxen", stora lass på tallriken, bättre än vad hon äter hemma. Sovit som en stock, både fm och em och natt. Tog värmen galant! Hon bara njöt helt enkelt.

Leahs tallrik!




Jag och Paula var med på vattengympan några morgnar.



Och Hence var med på dart och vattenpolo. Så aktiviteter fanns det gott om.

Redo för vattenpolo!




Bussen in till stan vissa kvällar, var bara sista kvällen vi stannade kvar på hotellet. Och det ångrar vi idag. Så roligt vi hade.
Redo för stan:













Paula hittade två kompisar, tyvärr sista dagen, dom hade dock varit där hela veckan men inte upptäckt varandra direkt då.

Karaoke kväll var det då också och såklart gick jag upp och drog en truddellutt. Haha! "It´s Raining men" blev det. :)


En av dagarna åkte jag och Paula själva till stranden, fick lite massage och åt lite lunch.





Utsikten från vårt rum:



På väg in till stan med buss:


Jag och Paula!


Lite fisk-spa...inget jag rekomenderar! Fina fötter får man, men fy så äckligt det känns!


Leah lärde sig snabbt hur man häller upp öl till mamma och pappa. :)


På väg hem till regn och rusk...


Nä, nu får det vara nog med foton. Jag tänkte ju inte visa så många...och ändå var det bara en liten, liten del av dom vi hade.

Vi fotar alltid så mycket när vi är iväg. Från Thailand hade vi nog över ett tusen bilder. :)

Annars här hemma har Leah börjat att skolas in på förskola. Idag var första dagen då hon faktiskt släppte min hand och vågade gå lite själv.

Imorgon ska hon vara där själv för första gången. Oj oj oj, säger jag. Jag tror hon kommer att bli ledsen. Jag får väl gå hem och gråta en skvätt, för oj vad det gör ont i mammas mage att lämna min lill loppa. :(

Men hon är snart ett och ett halvt så det är dags.

Paula hann i kapp sina klasskamrater med läxorna fast än hon var iväg en vecka. Hon hade en del böcker med sig till Kreta.

Hence har börjat arbeta och om en vecka ungefär  är det dags för mig. :) Det ska bli sååå skönt att få börja arbeta igen! Jag har längtat lite grann faktiskt. Även om jag har haft en fantastisk mammaledighet med Leah och alla mina vänner!

Nu ska jag göra lite lunch till mig och Leah! Vi ses sen! Kram så länge!






Kommentarer
Postat av: Therese

Jag ÄLSKAR Grekland och brukar åka till ett ställe som heter Platanes utanför Rethymnon. Vad hette hotellet ni bodde på?

2011-09-14 @ 15:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0