Body Pump,

och fläskpannkaka på det! :) Så har min kväll börjat. :)

Fast jag tycker inte att det är mat egentligen...mer ett mellanmål. Men är man sugen så är man.

Tänk, jag har jobbat två dagar och längtar redan efter helgen. haha! Ja, det tar ett tag tills man vänjer sig. Det går bra annars på jobbet. Mindre bra för Leah på "dagis".

Hon gråter varje dag när vi lämnar, gråter till och från där borta också, och springer till mig när jag hämtar henne.

Jag fick ett rätt så bra schema måste jag säga. Nu jobbar jag ju bara 80 %, det betyder 32 timmar i veckan. Helt okej. Antingen börjar jag 08.30-15.30 eller så börjar jag 07.00-13.30. Och så är det varannan dag.

Sju morgnarna lämnar Hence och jag lämnar halv nio morgnarna. Nu hoppas jag bara att det snart vänder för Leah för det gör alldeles för ont i mitt hjärta varje gång. :´( Jag vill se en glad Leah....

Sen är hon så trött varje gång jag hämtar och det kan man förstå, det är ett helt annat tempo på förskolorna. Så är det bara.


Jag vill dela med mig av några fina rader till er som jag fått i ett mejl:

I dag har vi en högre levnadsstandard och större puls, men häftigare temperament och ser mindre till helheten

Vi spenderar mer, men njuter mindre.Vi har större hus, men mindre familjer

Vi har mer mediciner, men sämre hälsa

Vi reser till månen tur och retur, men vi tycker att det är besvärligt att gå över gatan och träffa grannen.

Vi har högre inkomster, men mindre moral....

Detta är tider med större frihet, men mindre glädje

Detta är dagar då två avlöningar kommer hem, men skilsmässorna tilltar.

Detta är tider med finare hus,

men fler splittrade familjer.

Därför föreslår jag att från och med i dag:


Vänta inte med någonting till ett speciellt tillfälle, för varje dag du lever är ett speciellt tillfälle.

Sök efter kunskap, läs mer, sitt på din veranda och beundra utsikten utan krav på den.

Tillbringa mer tid med familjen, ät din favoritmat,

besök de platser du tycker om.

Livet har många tillfällen att njuta av;

det är inte bara en fråga om överlevnad
Använd dina kristallglas. Spara inte på den bästa parfymen, och använd det varje gång du känner för det

Ta bort fraser ur ditt ordförråd som

“en dag skall jag..” eller “någon dag skall jag..”.

Ring det där telefonsamtalet du lovade; “Jag ringer någon dag..”.

Låt oss tala om för vår familj och

våra vänner hur mycket vi älskar dem

Skjut därför inte upp något som

kan vara glatt och trevligt i ditt liv.

Varje dag, timme, och minut är speciell...

 

...och Du kommer aldrig att få veta

om det är din sista!

 

Tänkvärt, eller hur?

Kram kram!

 


 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0