Glad Påsk till er!

Långfredag idag! Lammgrytan står och puttrar på spisen, äggen är målade, vinet är upphällt...vad mer kan man begära!

Till och med påsk cup cakes är bakade!

Fast de blev inte så fina måste jag tillägga. Men hyffsat goda. Jag är ju inte den där bak tanten som står där och gnider sin träslev i skålarna...nope...jag är mer den där som hackar, skalar och kryddar och njuter av alla dofter som sprider sig i köket av vitlök, kryddor och delikatesser. Jag gillar matlagning och så har det väl alltid varit.

Mitt bröd kan du slänga i väggen och det studsar tillbaka till dig, eller också kan du tugga och tugga och få svårt att svälja det. :)) Så bra är jag på bakning. Men laga mat kan jag. Det är inte många som slår mig på fingrarna där.

Imorgon firar vi påskafton hos syrran med hela familjen. På söndag kommer Hences föräldrar hit och stannar till måndag. Igår skulle vi haft besök av Linda och Henrik men det fick vi ställa in då Leah fick feber. Som tog slut lika snabbt...trist. Men vi tar tag i det snart igen ändå.

Idag efter cup cakes bakningen åkte vi till Tropikariet. Leah älskade det! Där fanns krokodiler, apor, ormar, sköldpaddor och så fick vi ducka för flygande fladdermöss.

Fast när vi kom till djuren som levde på natten ville hon gå hem. Hon tyckte nog det var för mörkt och läskigt där.

Lite foton från idag:


Leah berättar om krokodilen för pappa



Där är den!



Om vi kryper in i denna tunneln kommer vi in till krokodilerna på riktigt!



Åååh wow! Nu är vi här inne!



Rockor!





Apor!





Det är kul att se på dem när de äter!




Här kunde jag gräva efter dinosaurie ben!



HAJARNA var en klar favorit enligt Leah! Leah tittade på dem lääänge.






Sist men inte minst måste jag visa er Leahs fina påsk kyckling hon gjorde på dagis nu i veckan! Leah var stolt som en tupp över den. :))

Det var det första hon skulle visa pappa när han kom hem från jobbet och så fort Paula steg innanför dörren skulle hon såklart också ta en titt på hennes fina kyckling.



Vilket konstverk! :) De svarta krummelurerna är ögon för er som inte såg detta. Förstår bara inte hur man kan undgå att se det förståss....:)



Hoppas ni har en underbar påsk fastän det hemska april vädret.

Men håll ut...värmen kommer snart! Efter påsk!

Kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0