En tur till växthuset!

Solen och värmen är här igen och till helgen ska det bli 29 grader här nere i Skåneland! :)) Vem gillar det??? Jo, Natalie! :)
 
Passar väl perfekt när man är ledig! Men jag klagar verkligen inte!
 
Jag är ute heeela dagarna med mina barn på jobbet. Det är nu vi har våra glassdagar som vi brukar säga. :) Tur man inte har ett kontorsjobb nu.
 
Och imorgon är det fredag igen! :)
 
Tror nog att jag fyllt Leahs pool varje dag efter jobbet denna veckan. Har varit hett varje dag när vi har kommit hem så det är bara att hoppa i plurret.
 
OCH IDAG har Leah varit blöjfri HELA dagen på dagis! Min stora tjej! Idag när jag kom för att hämta henne stod hon i bara trosorna och lekte med vatten, glad i hågen.  Det första hennes fröken säger är " Leah har varit utan blöja hela dagen och det har gått så bra! Hon säger till varje gång hon ska kissa". Och jag blir så stolt.
 
Så att nu kan man väl kalla henne blöjfri? För det är en sak att klara det hemma, men att klara det på andra ställen också...då kan man det här. :)
 
Ni måste se vår tomatpanta i växthuset! Jag fick en liten mini planta av min chef för ett bra tag sedan. Vi har vattnat den med omsorg och tagit väl hand om den. Men vem visste att det skulle bli en "anabola-tomat-planta". Haha! Nu är den mer än EN meter hög och där växer massor med tomater. Inte vilka som helst utan tiger tomater som de kallas.
 
Jag har då aldrig sett en så här stor tomatplanta. Men tiger tomat plantor kanske är så här stora?
 
 
 
Våra vindruvor är alldeles strax färdiga. Hela taket är fullt!
 
 
 
 
Från frö till salladslök. Så gott till grill!
 
Nyplockade idag!
 
 
Och så har vi våra röda druvor längs gången. Men det dröjer nog ett litet tag till innan de är färdiga.
 
 
 

Nu ska jag lägga mig raklång i soffan och bara lata mig. Efter att jag har hängt upp tvätt...;)
 
Kanske vi kan ta en tur till bassängerna i helgen? :))
 
Kram på er!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0