Som man kan må ibland! :(

Ja, alla har vi våra perioder. Jag hade min nu. Mycket som rört sig i mitt huvud. Och ibland känner man bara för att skita i allt! Men sen reser jag mig igen, sakta men säkert.

"Önska inte att allt var lättare, önska att du var bättre.
Önska dig inte färre problem, önska dig större skicklighet.
Önska dig inte mindre utmaningar, önska dig större visdom."

Jag och Linda håller på att planera in en spa vistelse med övernattning nu i mars och det ska bli så roligt och avkopplande. Känner att det verkligen kommer i rättan tid!

Men nu är jag glad igen! :))



Idag efter jag hämtat Leah på dagis runt fyra var det dags att gå hem och laga mat direkt. Kommer man hem vid den tiden är det nästan dags att ställa sig vid spisen med en gång.

Vi har matskassen fortfarande men funderar på att ta en paus en vecka snart. Men missar varje tisdag att gå in och "pausa" den en vecka. (Senast tisdag måste man pausa för veckan som kommer.)

Idag var det korv :( med någon grönsaksblandning och ris. Fast det hette så fint "Röd linsgryta med kryddig korv och Basmatiris".

Vem är min hjälpreda om inte lilla fröken Leah...iallafall med att äta upp allt jag står och hackar. Och passar det inte damen ja, då spottar hon ut på golvet och tar något annat.

Zuccinin tror hon varje gång är gurka. "Gucka" säger hon och tar en jätte tugga...och sen far den ut genom munnen varje gång.

Men röd paprika är en favorit. Men den får inte vara tillagad utan färsk ska den vara. Rå korv är en favorit det med.

Och så ser det ut hemma hos oss när jag lagar maten! :))


Tjena! Här är jag! Ni vet mig morsan babblar om allt för ofta!



Mmmm...gott!



Vill du smaka?



Haha, gott är det!



Och ja...imorgon är det FREDAG!!! :))

Ha en skön kväll!

Kram!







Kommentarer
Postat av: veronica - fyrbarnsmorsan!

Vad sööööööt hon är!!!!

( var bara tvungen att då det ur mig hihi)



Men visst är det så, livet har sina upp & nedgångar & med & motgångar.

Du är ju en stark kvinna så du tar dig igenom allt!!!!!

Måååånga kramar!!!

- självklart ska du iväg på spa!!!!! gahh så nice!!!!

2012-02-09 @ 21:20:12
URL: http://www.virrisbyvirris.se
Postat av: F E L I C I A

Gud så söt!!!

2012-02-11 @ 17:50:39
URL: http://thegoldenyear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0