Får inte igång

den j-kla brasan! Grrr...och så håller jag på att frysa ihjäl här hemma! :((

Typiskt...jag som alltid får igång den annars. Jag brukar vara så stöddig när Hence säger att han inte får igång den riktigt. Jag har alltid fått igång den!

Måste vara för att det blåser mycket ute.

Fjärde gången nu jag försöker tända fyr på den. Pappret brinner, men inte den förbannade veden!

Imorgon blir det fint och soligt väder iaf!!! Det tackar vi för, för att idag har det nog varit mörkt hela dagen.

Vi satt där i lekhallen på jobbet under förmiddagen med våra barn och bara väntade på att det skulle bli ljust. Klockan blev halv elva och nej...inget ljusnande då heller.

Sedan blev det lunch och nej, inte då heller. En mörk och tradig dag, på ren skånska!

Men den ljusnade när vi styrde bilen till Eva och Ella! Där spenderade vi vår eftermiddag. Eva hade bakat en god kaka med hallon till.

Ella och leah som är lika gamla betraktade varandra länge, lekte inte så mycket med varandra utan mest bredvid varandra. Var ju ett tag sedan dom sågs.

Men jag och Eva hade en del "catching up to do". :) Vad heter det på svenska??? :)

Nu har jag sprungit här mellan raderna och hållt på med brasan. Svart om fingrarna och svart om byxorna, men ve den som ger sig! Nu så fick jag minsann igång den.

Vi har värmegolv i vardagsrummet, men jag tycker ändå det blir varmare och goare med kaminen. Det blir lite den där svettiga värmen som gör att man kan sitta i t-shirt utan att ens rysa till. :) Lite gött är det! :)

Jag har lagt Leah tidigt för natten. Kvart i sju somnade hon gott. Hon har frågat lite efter pappa men inte värre än så. Skönt.

När vi dukade bordet ville hon gärna att pappa skulle sitta med oss och äta, tittade ut genom fönstret och minsta lilla ljus utbrast hon "pappa" och smilade upp sig. Men som svar fick hon att pappa jobbade och det nöjde hon sig med.

Ny dag imorgon och såklart jobbe dag. Sju börjar jag och Leahs förskola öppnar sju. Så imorgon blir jag sen till jobb! :)

Hoppas ni inte blåst bort eller regnat bort idag.

Ha en skön kväll. Jag ska hänga in lite tvätt, diska upp lite och sedan blir det en dusch och lite TV på det.

Bjuder på en underbar strand i Thailand. Hong Island heter denna stranden och som vanligt säger jag att detta är godis för ögonen, man kan inte få nog, speciellt i verkligheten. Jag känner ännu dofterna....





Leah i magen!




Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0