Vi är tillbaka från storsta´n!

Jaha...vad händer nu då efter Stockholm?? :)) Det är ju semester och då ska det hända lite saker. Eller?
 
 Vi tänkte att vi skulle dra ner till Tyskland en liten runda. Bila dit såklart. Till Hansapark rättare sagt. Superkul för både vuxna och barn! Kanske vi till och med har tur med vädret där...
 
Kanske en tur till ÅHUS till Mange och Anna som är där en vecka i en stuga.
 
Absolut cykla på VEN med Linda och Henrik och Cassius. Men då måste vi ha tur med vädret. Inte kul att cykla i regn. Man vill kunna stanna till och njuta av vädret där.
 
Mer planer kommer efterhand. :)
 
Idag har Hence börjat måla lite på vindskivorna på huset. Det behövdes kan jag säga. Leah har badat i poolen och bara njutit. Jag var och träna Body Pump på morgonen och sedan bara latat mig i solen.
 
Nu åskar det förfullt! Men imorgon blir det fint igen! Det måste det bli!
 
Gör er redo för en fotobomb! :))
 
Leah åker flygplan för andra gången i sitt liv. :) Fast denna gången kommer hon ihåg det och slutar inte att prata om det.
 
Då Leah nu har blivit över två år får hon ett eget säte. Det ni är häftigt! Tyckte hon iaf. :)
 
 
Man får äta bilar vid start och landning! :)
 
 
LÅT MIG FÅ TA ER IN I SAGORNAS VÄRLD PÅ JUNIBACKEN! ( Här sitter jag inne i muminhuset)
 
 
På väg till junibacken. Leah tog en liten tupplur i vagnen.
 
 
 
En liten rolig kiosk precis utanför...visst är den härlig?
 
 
Kön in...pust och stånk!
 
 
Tjena! Jag ska in på junibacken!
 
 
Jag fick sitta på pappas axlar när vi tittade på en teater där inne: "Sagan om det röda äpplet". Mamma och pappa köpte boken till mig efteråt. :)
 
Villa villakulla! Pippi Långstrumps hus! Där hade jag roligt i en timme minst. Mamma sträckte nacken i rutchkanan när hon skulle åka ner med mig en gång.
 
Inne i Pippis hus, kappsäcken!                                  Här kan du spela på grytorna! KUL!
 
 
Mata lilla gubben!
 
PUST! Dags för en liten fika innan vi kör på igen!
 
Mina söta kusiner Gustav och Edvard. Så roligt jag hade med dom!
 
Paula hjälper mig att gunga i lianen.
 
Överallt fanns små små hus man kunde gå in i och göra massor med saker. Så roligt!
 
 
 
HAHA! Man kan ju alltid drömma...
 
Mumintrollens hus!
 
Här är jag inne i huset
 
SAGOTÅGET! Här åkte du en berg och dalbana genom alla Astrid Lindgrens sagor och undertiden berättade Astrid kortfattat sina sagor. Vilken upplevelse!
 
MERA MERA! sa Leah!
 
 
Gissa vem som var helt slut efteråt...det är en intesiv upplevelse med mycket folk och massor att göra. Barnen bara älskar det! Bättre kan jag inte beskriva det. :)) In på deras hemsida och läs här om du också vill dit.
 
Vi rekomenderar verkligen junibacken!
 
Dagen efter tog vi en shoppingtur inne i city. Gissa vem som gillade det? Paula kanske? :)
 
Jag och min mamma på självaste Hollister! Ni vet dom som gör Abercrombie and Fitch!? Mamma är lite förtjust i det märket....Här shoppade både mamma och Paula. :))
 
Här bodde vi! Robert och Sofies hus! Här levde jag loppan med kusinerna!
 
 
Det blev grill sista kvällen! MUMS! Viket väder vi har haft! 22 grader och sol!
Hörde att det regnade här i Hbg?! :))
 
 
Nu blir det en film här hemma...för ut kan vi inte gå...:(
 
Ha en underbar kväll! Kram!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0