Whooohooo!!!

Ingen är lyckligare än jag att solen skiner! Och det är varmt till och med på morgonen när man sitiger upp! Nu kan man äta frukost ute!!! :)))
 
 
Idag har vi varit på Råå basänger som det kallas. :) Första gången för Leah och för mig är det väl en si så där 2040 gången....:) Där hängde man mycket i tonåren om man säger så. Jag och Linda var där rätt mycket i våra unga år. :)
 
Idag fällde vi till och med upp vårt parasoll och det var inte igår! När letar jag skugga liksom???
 
Igår hade vi en underbar dag ihop med Linda, Henrik och lille Cassius. En hel dag på Ven bidde det.
 
Halv tio gick båten över till Ven från Råå. Båten vi trodde skulle ta en kvart, tog 50 minuter! Men det gör inget för väl där möttes vi av en underbar ö med massor av sol och grönska!
 
Ja, jag säger då det...snart får ni skaffa skyddsväst eller nåt, för här kommer en fotobomb igen!!! Natalie, papparazzi fotografen!
 
Två stycken förstenade 2-åringar som sitter i båten med stor förväntan! ;)
 
VEN!
 
 
Jag och Leah är laddade!
 
Och så börjar vi....Linda och Henrik tar täten!
 
 
Sen är det Henrik och Hence bakom oss...:))
 
 
Ett litet stopp för att titta på hästarna.
 
 
Förmiddags paus! Leah och Cassius springer och leker lite
 
Får vi lunch snart??? Köttbullar och potatis och sås vill vi ha! Och det fick vi!
 
 
 
Vägen runt Ven var helt fantasktisk!
 
 
Ett litet stopp för att sova middag. Vem som sov middag? Eeh...Leah OCH Hence! :)
 
 
Bör tilläggas här att jag fick som vanligt ingen ro. Vad gör jag när jag inte får någon ro?
JO, börjar att tömma matsäcken! :)
 
Sen cyklade vi förbi en liten mysig strand. Där stannade vi för lite bad i en timme ungefär.
 
Fast där låg luften helt stilla...inte ens en vindpust, så det blev nåstan outhärdigt!
 
Nu betar vi av den sista biten av ön. Den vackraste delen tyckte vi.
 
 
 
 
 
Mamma! Det var svettigt att ta sig runt Ven! Jag behöver dricka mycket vatten nu!
 
Vi väntar på båten hem. Klockan har hunnit bli halv fem!
 
Någon mer som behöver vatten kanske??? Haha!
 
 
Hemma igen! Nu ska vi bara cykla tillbaka till Ramlösa från Råå.
 

Jag måste säga det igen! Jag tycker att Ven är en jätte vacker ö. 
 
Att ta sig runt Ven med cykel är väldigt enkelt och som godis för ögonen! Jag fann platser som jag inte kunde sluta stirra på. ÅK HIT!!!
 
Nu på vår agenda står ZOO i Köpenhamn!!! :)) Fast imorgon ska det bli väldigt varmt här nere i Skåne. Tydligen ännu varmare än idag och då är det lika varmt i Dannmark...vi ligger ju på samma breddgrader. :) Så en tur dit då är inte så aktuellt.
 
Får se när det bli av.
 
Ha en skön ljummen kväll. Ut och sitt på altanen, balkongen eller annat...sitt och njut, prata, drick lite vin ät gott och bara mys!
 
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0