Djungel där ute!

Jag har som sagt börjat att tänka på vad jag vill odla i vårt växthus. Det är jätte kul att ha ett växthus...men gud vilken djungel.

Och så många olika tips! Gör si, gör så! Klipp där, snöra upp där, plantan ska stå i väster den andra i öster...osv. Skuggväv om det blir för varmt...bla bla...Hahaha!

Hur ska detta gå för mig. En vanlig stadsmänniska!!! :))

MEN! Jag har köpt sättlök. Det gjorde jag i Ullared. Japp, så den ska tydligen sättas i jorden nu snart. Men det ska inte odlas i växthus.

Jag får väl börja med det allra vanligaste, så som tomat, gurka och paprika. Det ska tydligen inte gå att misslyckas med. Melon kan man också odla, men jag vet inte om jag ger mig på det.

Nu har jag googlat och googlat och kommit fram till att jag inte tänker sätta några frön iallafall. Jag tänker köpa mini plantor och plantera direkt i jordsäckar.

Små örter och sådant får såklart vara i krukor, men det är ju inte så svårt att odla. Det har jag gjort förut.

Nu håller vi tummarna för mig. :)

Ikväll kommer Leah och Hence hem från Småland. Dom åkte i lördags morse när jag stack till Ullared. Hence messade ett foto ifrån skogen.

Där hade de grillat korv och tagit med sig varm choklad. Sååå mysigt! Dom har haft det jätte bra.



Jag bara njöt alldeles själv i lugn och ro i lördags.

Kom hem från Ullared vid halv åtta, packade upp allt jag köpt, hällde upp lite chips och ett glas vin, slängde mig i soffan och tittade på film! Hur skönt som helst.

Och idag hann jag med ett pass Body Pump och efter det har jag och Paula solat i trädgården och sedan kom Linda förbi på en kopp kaffe och fika. Vi satt ute tills solen gick ner och bara snackade. Underbart. Jag har fått lite färg!!Tjohoo!


Nu väntar våfflor eftersom Paula beställt det på självaste våffeldagen. Mums!

Hoppas er helg varit skön!
Kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0