Natalie detektiv


Idag har jag lekt inspector Gadget i vår trädgård. :))

Eftersom Hence har rensat upp bland buskar och träd har jag nu upptäckt en hel del som de förra ägarna bara totalt struntat i.

Bland annat har hon låtit allt växa samman, buskar som snörade ihop sig och tog näring från varandra. Man såg inte vad som var vad och hade ingen aning var en blomma "startade" och var den andra slutade. :)) Kan man säga så. Haha!  Men nu är det uppsnyggat, lite bortklippt här och där.

Och vips så upptäcktes plattor i rabatten som ledde mot körsbärs trädet. :) Dit in tryckte vi in oss förra sommaren för att få tag på körsbären. Förbi taggiga rosor och andra blommor.

Andra fynd jag gjort idag var små lappar på vad vissa blommor hette. Jag tror minsann att de som bodde här innan förre ägaren planterrade med stor omsorg och hade en tanke bakom alla blommor. Vet iaf att hon tänkte som så att det skulle finnas blommor som varade hela våren och sommaren. Att där skulle finnas något som ständigt stod i blom.

Här står Astible.


Så här fin blir den när den står i blom! Sååå vacker! ( Jag har såklart googlat, haha, eftersom jag inte hade en aning)




Den här då? Här står det Blå bollistel. Hmm...



WOW!!! Den ser vi framemot! :))



Googel säger så här om denna fina blomma: Den blå bolltisteln hör till våra bästa högresta och formstarka växter för trädgårdens soliga blomsterplanteringar.

Jaha....vad hittade jag mer i trädgården???

Syrenen har börjat få knoppar!


Rabarberna har börjat trycka sig fram. :)



Massor med krokus överallt.




Jordsäckarna har kommit på plats i växthuset. Snart ska det planteras i dom.



Detta här är Kaprifol! Den kommer att dofta ljuvligt!



Så här fin kommer den att bli:




Allt detta var såklart bara en pytte liten del av allt i trädgården. Kul var det att gå på upptäcktsfärd iaf.

Nu ser jag framemot sommaren i vår trädgård!

Nu ska jag se på fruarna!

Kram och godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0