Sol sol jätte sköna soool!!!

Ni håller säkert med! :)) För visst mår vi så bra av den! Jag märker att det inte är bara jag som blir gladare av solen utan många man stöter på är så mycket gladare.

Den där bilen du möter precis när du ska svänga och fast ni håller på att krocka så ler han och vinkar.  :)

Eller den där tanten i kön som äntligen ler mot dig en stressig fredag i kön på maxi. :)

Och så klart hon i växeln som brukar snäsa av dig när du ställer en konstig fråga, ja hon till och med skämtar till det lite. :)

Då är det VÅR!

Jag hade öppningen idag på jobbet som vanligt en onsdag. Man blir lite lätt mör av att stiga upp klockan fem. Halva dagen fungerar men sedan vid fyra börjar jag sega till mig. Ögonen börjar klia och kroppen vill slänga sig på soffan. Men har man då en liten bebis på snart två år, då finns ingen tid för vila.

Nope...hon ska sjunga, vill pussla, vill rita, vill bygga lego, vill köra bussen, vill det och vill det!

Helt otroligt hur hon kan komma på så mycket saker hon VILL göra. Leah kan till och med komma på saker vi fattas hemma, som vi pratat om dagen före, och då VILL åka till city Gross och handla. Jaaa, ni hörde rätt. Hon säger rent och klart "City Gross". Haha, då har man hängt mycket på city gross. :)

Ingen vila och ingen ro för mig inte.

Idag har vi hängt bara. Det är väl det man gör när man bara är hemma och glider lite. :))

Hängt i trädgården. Tömt lite krukor på höstblommorna, dragit i lite ogräs som sakta men säkert börjat att trycka sig fram. Det är sånt vi husägare har att göra nu när våren kommer. :) Kul va?

Gått balansgång på muren, fram och tillbaka en si så där sjuttio elva gånger. Lika kul varje gång....när Leah säger "och så vänder vi". :))

Till slut sysselsätter hon sig själv, jag sjunker ner i solstolen, blundar och vrider ansiktet upp mot solen. Skööönt!

Halv sex var jag på utvecklingssamtal med Paula. Tjoo, vad det går bra för henne i skolan. Min stora tjej! Jag måste skryta och säga att det går VÄLDIGT bra för henne i skolan.

Denna fina kruka köpte jag och Leah på Ljusekulla också.

Den ska inte stå här inne utan den ska ut på trädäcket när det är dags att ta fram utemöblerna också. Får se vad det blir för blomma i...



Fick en GO´summa skattepengar tillbaka också så lite nya Rottingmöbler lär det bli nu till sommaren. PLUS en resa!!!! :))

Dessa ska vi köpa nu till våren, fast i grått, då passar väl krukan bra.



Här kommer vi att sitta och njuta av kvällssolen!

Nu säger jag så här, haha:



Kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0