Go kväll!


Ännu en härlig kväll börjar att gå till ända. Jag och Paula är precis hemkomna efter en liten cykeltur till City Gross.

Grillat lite lax, och bara myst i trädgården heeeela Mors dag!

Hence väckte mig imorse och ville dra ut mig på en picknick nere vid stranden...men jag orkade faktiskt inte (jag var ju ute med Linda igårkväll ) och jag visste att det var kallare idag ( läs mulet under morgonen) så jag ville verkligen avstå. Taskigt va!? :(

Han som hade brett färska bullar och allt....istället blev det frukost hemma. Leah kom inspringande med en liten presentpåse från Thomas sabo och i den låg det en liten berlock formad till ett hjärta till mitt armband. :) Det gillar vi!!! :)

Bestämde oss för att ta en cykeltur till baklucke loppisen som är varje söndag nere i stan.  Som man kan fynda där om man vill. Finns allt möjligt för alla!

Vi hittade en cykel till Leah iaf, en trehjuling av märket Stiga. Den klassiska trehjulingen. Nu ska hon minsann få lära sig att cykla. :) Vi har tränat henne idag. :)

En liten Nalle Puh tuta fick hon på köpet. :)




Hence klippte gräset och äntligen verkar det som att maskrosorna börjat ge med sig. Ett tag hade de tagit över hela vår gräsmatta.

Bilden är tagen nu klockan åtta på kvällen.

Lilla hjärtat mitt på gräsmattan har fått jätte fina blommor!






Syrenerna blommar så fint nu och doftar himelskt gott!




Jag är sååå stolt över mina gurkor! Nu tänker ni, vad hon tjatar om de där gurkorna...hehe...men jag gillar dom! Att se hur de bara växer och växer och snart så kan vi rycka en!!! :)

(Psst...det är den till vänster!)




Tadam! 5 cm stora! Ser väl häftigt ut! Eller det är bara jag...haha!




Kommer att bli massor iaf! Me like!


Leah sover gott! Paula har varit iväg hos en kompis hela dagen och solat och badat i deras pool....och bara haft det allmänt härligt. :)

Jag och Hence ska ut och njuta av kvällssolen i trädgården...ni gör väl detsamma förmodar jag. :))

Nu börjar vi bli många förresten till midsommarfesten! 14 stycken vuxna! Kommer bli ett antal barn med, sex stycken än så länge. :)

Måste bygga en midsommarstång snart! :) Så vi kan ha riktigt roligt!

Ha en underbar kväll!

Imorgon tar jag cyklen till jobbet igen...skulle bara säga det ännu en gång. Kram!!!





Kommentarer
Postat av: AMANDA ESBERG - SÖDERMANLANDS STÖRSTA UNGDOMSBLOGG

Var gärna med i min grymma tävling där du kan vinna en gryym upplevelse, fiskpredikyr!



http://aamandaesberg.blogg.se/2012/may/tavling-fiskpredikyr.html#comment



// en av sthlms stora bloggerskor

2012-05-27 @ 21:12:11
URL: http://aamandaesberg.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till Emilia med albinism

Den dära flaggstången skulle kanske kunna vara ngt ändå? Tänk vilken fin och framförallt bra! investering det hade varit. Till midsommar kan man klä den, till jul kan man göra en stor julgran av den med slingor ifrån den längst upp. Vill man ha lite disco går det även bra att sätta i lite blinkande färgade lampor...mjo sedär ja!

PS: Jag har varit och inhandlar Es midsommarklänning =)

2012-05-27 @ 23:01:22
URL: http://www.annasdagar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0