NU är jag där,fast i julträsket!

Jag är ju den som sitter med armarna i kors och protesterar och fnyser åt alla som är tidiga med julbak, julpynt och slingor. Haha! Nu är jag där själv. :)
 
På Råå har de alltid  julskyltning helgen innan första advent.Det är tradition och det är så julen kommer till Helsingborg om man säger så. :)
 
Och eftersom vi bor nära Råå, dvs Ramlösa, så ska vi tydligen få upp ljusstakarna idag söndag...Men ack näää! Det känns alldeles för tidigt. MEN!!! Vi har (efter lite påpekande av våra vänner Anna och Tomas som var här igår) satt en ljusslinga i trädet på framsidan. Det blev tjusigt värre! :))
 
Och eftersom vi ändå då hade börjat tänkte vi att ni kör vi full fräs framåt. Vi satte igång lite julmusik, satte igång med första satsen Lussebullar, och värmde lite Glögg till detta! Och jo visst! Plötsligt fick vi lite julstämning, men inte tillräckligt för att ta oss till Råå julskyltning iaf. :))
 
När Hence ändå stod där ute i regnet sa han " nu åker jultomten upp också! Nu när jag ändå håller på"!!
Sagt och gjort! Haha!
 
Jag menar JULTOMTE....slutet på november...och till råga på allt kikar han in i köksfönstret. :))
 
 
Och så slingan:
 
 
Kvaliten på bilderna blev inte så bra. Det regnade och det skulle gå snabbt och jag ville inte gå ut och bli blöt. :)
 
Dags för Lussebullarna!
 
"Eeeh, vad gör du mamma, vad du kladdar"
 
 
Leah, mamma och jag
 
Mmmm, lussebullar och glögg!
 
Fransyska stek i ugnen och till det potatisgratäng
 
Igår var Anna, Tomas och Emilia hos oss och japp, det bidde sent även denna gången. Vi satt till 02.00! Men tiden går såå snabbt så det är inget att göra. :)
 
Leah tog en liiiten sovmorgon och vaknade kl 08.00 prick.
 
Snart är det Solsidan!
 
Kram och ta hand om er!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till Emilia med albinism

Ha ha! Ni är fan inte kloka :p Jag fick kalla in T här å läsa/visa. Han önskar God jul! Ni kan väl inte slänga upp en RÖD tomte redan??!! Vi har faktiskt satt upp våra stakar/stjärnor idag, T som ville :-) men inga röda tomtar än ;-)
Fin middag idag med ;-)

2012-11-25 @ 22:01:59
URL: http://www.annasdagar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0