Skrik, gnäll och protester!

Så är det hemma hos oss varje gång lill fröken ska borsta tänderna.
 
Leah har fått för sig att eller lagt till som rutin att ALLTID gråta och protestera vid tandborstningen. Ibland hinner man inte ens få in tandborsten i munnen innan hon börjar skrika att "det räcker" eller sluta eller "jag vill inte mer!".
 
Det är en kamp var dag! Undra när hon ska inse att det inte hjälper utan att hon faktiskt kommer att få borsta sina tänder heeela sitt liv. :)) Det är ju inte så att vi kommer att säga "Okej då Leah, du vinner. Du slipper borsta dina tänder..." Haha! Och det känns som att det bara blir värre och värre....men det skall det väl alltid bli innan det blir bättre??? :)
 
Så här lidande kan man se ut
VILL INTE!
 
Neej!
 
Det vänder snabbt när pappa börjar busa och pussas efteråt! :)
 
 
 
Idag har jag även hunnit med ett utvecklingssamtal med Paulas mentor. Som vanligt går det jätte bra för Paula i skolan och jag är såklart jätte stolt över henne! Hon ställer höga krav på sig själv. Men höga krav kan vara på både gott och ont.
 
Gott för att det alltid skapar bra framtidsutsikter och du kan välja och vraka vad du vill bli. Ont, då det kan ställa till med negativ stress. Negativ säger jag, då lite stress bara är bra!!! För det är sådant som gör oss effektiva och så att vi verkligen får lite saker gjorda och håller oss allerta. Lite stress har ingen dött av!
 
Jag har nog aldrig hämtat Leah så sent på dagis som jag gjorde idag och för det fick jag lite ont i magen. Först och främst för att det var mörkt när jag hämtade henne och för att det endast var hon och två barn till på hela stället! Det gillar jag inte! :(  Tio i fem hann klockan att bli! Och då har jag inte hunnit se henne sedan i fredags...så jag längtade rejält över att få krama om henne. Och det gjorde hon med kan jag säga.
 
När jag steg in på dagiset och sa "hej älskling" vände hon sig om mot mig, sprang fram och bara slängde sig på mig! Vi pussades länge! :)
 
Helgen har annars varit kanon skön! Jag och Paula har umgåtts. Vi har varit på Väla, ätit lördagslunch på Kina restaurang, träffat mamma och Per, ätit Pers underbart goda spagetti och köttfärssås till söndags lunch och i lördags var jag och syrran hemma hos Nelly och bara hade det lugnt och skönt med lite vin och ostbricka.
 
Hoppas ni har det bra! Ta hand om er!
 
Kram!
 
 
 
 
 
Och hörru´ni...måndag är snart slut och vi går in i tisdag! :)

Kommentarer
Postat av: sara

Var ett tag sen man var här inne och kika,hitta din blogg via en gammal kommentar hos mig=)
Min lillkille här hemma protesterar precis lika mkt som er lill tjej...locka med nått hon är intresserad av är ett tips;) Här hemma lockar vi med att kolla ut genom fönstret på katten=P Ibland är den verkligen där också hehe

2012-11-15 @ 20:32:51
URL: http://www.mammaochhampus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0