Halloj där i fredagsmyset!

Precis innan jag slutade för dagen idag, klockan var väl halv fyra, ringer telefonen. Det var Leahs förskola som ringde för att berätta att Leah hade varit med om en liten olycka på dagis...hon hade suttit bak på en cykel och mitt i en sväng hade hon klämt handen  mot en vägg. :( Handen var alldeles blå och svullen! Kanske bruten....
 
Jag slänger mig på telefonen till vårdcentralen och de är ju underbara på capio vårdcentral! De frågade hur lång tid jag hade dit och vips fick jag en tid direkt då! Och min lilla tjej var så duktig!
 
Leah berättade sakligt för doktorn vad hon hade varit med om och exakt hur det hade hänt. Doktorn hon log och tyckte att hon var underbar. :) Damen som satt i receptionen kom två ggr fram till henne och satte sig ner på huk och klappade på henne och pratade med henne. Leah fick till och med en liten kram av henne. :)
 
Så här ser hon ut nu! Bör tilläggas att INGET var brutet och bandaget är enbart till för syns skull...då Leah bad doktorn sätta på plåster och ett bandage! Så ni kan ju själva räkna ut hur de ville göra henne till lags. :)
 
Lika glad för det! Leker och mår bra!!!
 
Här ska ni få se vad Leah gör när man vänder ryggen till! Här har hon alltså tagit in två köksstolar in i sovrummet för att göra en......BUSS! Och det är en bra bit att gå in med två stolar! Alldeles själv!
 
"Va!? Vad gör du Leah?"
 
"Jag åker buss!"
 
"Amen Leah!"
 
"Jag ska sitta på dom!"
 
Vad ska man säga`??? :) Mer än att skratta!
 
 
 
Sen har vi även hunnit med att vara duktiga....eller Hence har varit duktig!
 
Nämnde för ett tag sedan alla våra projekt vi har att avverka och nu så har vi avverkat ett av dom. Eller till och med två. :) Garage porten är målad och likaså dörrarna i groventrén.
 
Så att istället för svarta har de blivit vita.
 
FÖRE:
 
 
EFTER:
 
Nu är detta dock endast groventrén men det kan vara lite roligt att ha den i fin skicka också! :)
 
Så smidigt att ha en groventré måste jag tillägga. Perfekt när vi lever i kalla, våta Sverige och man ska kånka in både det ena och det andra. Våta stövlar och vagn och så vidare. Perfekt ställe att hänga bort tjocka jackor och skor med.
 
Vi har även bokat en resa till EGYPTEN i mars månad! Ska bli underbart att komma iväg lite från Sverige när det är kallt här.
 
Vi reser till Hurghada en vecka, all inclusive såklart! :) Vi ska bada i RÖDA havet! :) UUUnderbart! :)
 
Röda havet är ett av världens varmaste hav och här hittar du ett tretti tal korallrev! Och det erbjuder ett av världens bästa snorklingsvatten!
 
Så här står det om du googlar hurghada: Utanför Hurghada finns ett 30-tal korallöar för snorklaren och dykaren att
upptäcka. Hurghada var tidigare dykarnas eget eldorado och det är inte längre
sedan även andra besökare upptäckte orten.

Bilder från Hurghada: NJUT!
 
 
 
Ska bli roligt att komma iväg och se annat än Europa igen...var ju ett tag sedan. :)
 
Här hittar du även super fina laguner!!! Ska bli riktigt gött! Denna gången reser vi ihop med Hences mamma och pappa. :)
 
Paula kanske skulle ta med sig Clara också. Så det blir kul!
 
Nu får ni ha en skön fredag!  Imorgon kommer Linda och Henrik och Cassius hit på lite middag och bus och skoj! :) Ta hand om varandra!
 
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0