Ljuvliga Turkiet!

Jag har sagt det förrut och jag säger det igen...ljuvliga turkiet. :))
 
Nu är vi hemma igen och vi har haft det jätte bra! Turkiet gör en aldrig besviken. Vilken värme och vilket hav!
Turkiet som land är helt perfekt och jag har varit här sex gånger och kommer att åka hit ytterligare sex! :)
 
Men! Inte så bra personal på hotellet!!! Dom kunde bara tyska! Och varken jag eller Hence kan ett enda ord på tyska! Haha!
 
Så här var det dags att sätta in växeln till kroppsspråket. :) Mycket teckenspråk och de förstod lite vad vi menade....om detta stod det ingenting när vi bokade. :(
 
Men annars var hotellet jätte fint!
 
Följ med vår resa genom bilderna!
 
40 grader med klarblå himmel varje dag! Lite väl varmt ( ja, till och med för Natalie)   och vi sökte ofta skugga. Vi var ständigt lite svettiga. :)
 
33 grader på kvällen och då var klockan nio!
 
Först tre foton som jag tog på stranden vid solnedgången och som jag tycker säger så mycket! Se så fina dom är! Leah och Hence vid havet hand i hand!
 
 
 
 
Poolhäng! Här spenderade vi alla eftermiddagar i veckan efter stranden såklart.
 
Hence och Leah och Paula på väg upp i rutchkanan. Här åktes det varje dag! :)
 
Här kommer Hence i full fart!

 
Och så kommer Paula med Leah!

 

 

 
Leah leker vid poolen.

 
Varmt är det, så det är skönt att hälla vatten på huvudet!

 
Så här skönt låg jag på en madrass tills....

 
....detta hände! :)

 
Paula har det skönt!

 
Leah har hittat sin favorit på film! Ingen mindre än Pippi Långstrump såklart. Vi hade med oss en bärbar DVD spelare, så att Leah kunde titta på sin favorit film på en solstol i skuggan.

 
Här satt Leah gärna lääänge och bara mös och småskrattade för sig själv emellanåt. Perfekt nedvarvning mellan baden. För det behövs kan jag säga!

 
Här badar jag och Leah ihop med Leahs nyfunna vänner Maja och Mathilda. Leah lekte med dom var dag!

 
 
Här har ni mig vid stranden. Bredvid mig har jag såklart en öl! Är det all inclusive så är det! :))

 
Härligt!

 
Första parkett på stranden. :)

 
Fina Paula!

 
Leah sover gott i vagnen, från elva till ett varje dag!

 
Havet var 29 grader varmt och det svalkade inte kan jag säga! Men guuud så skönt det var!

 
 
 
Hence ska köpa jeans! Kanske dessa?

 
Paula ska också köpa sig ett par!

 
Och jag är väl inte sen på det heller! 150 kr för dessa! Taget!

 
 
Lite goda drinkar inne i stan...en mojito bidde det!

 
Leah har shoppat

 
Här är Turkiska Ullared! Och ja...det var ännu billigare! :)

 

 
Hence får sin efterlängtade kebab inne i stan.

 
Jag och Paula fixar våra ögonbryn med tråd. Skit vad det gjorde ont!

 
Han här ville ta med Paula ut på disco! Men se det fick han inte minsann av mamma Natalie!

 
Pippi följde med till stranden också!

 
Hence tog några matcher volleyboll på förmiddagarna!

 
De upptäckte snabbt efter cirka tre minuter att han hade spelat volleyboll förrut. Haha!

 
God mat på hotellet! Men Leah levde på pommes och ketchup de första dagarna tills hon upptäckte att den andra maten också var god.

 
Grillat var det varje kväll men också massor med andra grytor turkarna är kända för. Mums!

 
Hence redo för mat! :) Han bredvid ville väl vara med på bild...;)

 
Jag och Paula vid ruinerna!

 
Utsikten från vårt rum! Underbart!

 
Nää, nu blir det inte fler foton!
 

Känns som om jag hade kunnat hålla på i evigheter....men tror nog att jag fått med ett axplock av alla bilder vi tog!
 
Som vanligt har vi haft det underbart och jag älskar att komma bort så här och bara njuta och bara vara!
 
Vi tog några bilder, rättare sagt 90 stycken med en fotograf i Turkiet också, men några av dom får ni se någon annan dag! :) Jätte fina familjebilder! Så att nu ska det bytas ut lite här hemma i ramarna.
 
Idag vill jag försöka att se det Dallas avsnitt jag missade i onsdags. Undrar om man kan se det på tv4 play?? Det borde väl gå??!
 
Nu får ni ha en skön fredagkväll!
 
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0