Glad påsk!

Säger jag nu så här lagom när den är över. :))
 
Visst är det bra med högtider? När man bara kan äta och äta och åter äta? Och god mat är det med. Mycket fisk! Mycket ägg och lamm och alla sorts fåglar! MUMS! :)) Tur jag har tränat idag...;)
 
Vi startade påsken med att åka till Viken till Hences mormor som bjöd på varmrökt lax och diverse tillbehör.
 
Påskafton firade vi hos mamma och Per med en liten dam som totalt gick på socker! Leah hon var verkligen BUSIG! Munnen gick i ett på henne, gapade och sjöng och tyckte att det var bara hon som skulle stå i centrum. Lägg till där överskottsenergi, av allt socker. Duracell kaninen Leah kan ni kalla henne för.
 
Blev en hel del godis nu i påsk, men nu är det slut med det. Påskharen kom hem till oss. Till er med? :) Han lämnade iaf ett ägg till Leah i trädgården, ett ägg till Paula som han gömde i huset och ett ägg till mig med. Och tänka sig! Jag hade förrutom godis ett pärlhalsband, armband och örhänge i mitt! Det ni!
 
Snäll hare det där!
 
Idag var syrran och Micke här med Mio och då bjöd vi på fläsklägg och pepparrotssås. Sååå gott!
Och Mio som fyllt tre när vi var i Egypten, fick sitt paket idag av oss. Fotbollsmål, fotboll och koner, som han kan ha i trädgården nu till våren. :)
 
Jag har varit lite dålig med kameran nu i påsk. Men lite mobilbilder har jag fått ihop.
 
Mamma har dukat påsk fint på bordet
 
Små vaktlar! Riktigt "pyttiga". Kändes som man åt groda. Enligt mamma smakar groda precis som kyckling. :)) (Hon käkar det i Thailand) Haha!
 
 
 
Sen har vi en liten dam som stukat foten igår kväll...hon hoppade från en hög stol och vips landade hon fel med foten. Det händer på ett ögonblick och det gjorde så ont på henne.
 
Lite is och lite bandage och foten högt så dämpade vi svullnaden lite.
 
 
Lila söta foten
 
Och så lite "Lotta på bråkmakargatna" på paddan...
 
Jahopp, det var vår påsk.
 
 
Då var det en kortvecka igen och det gillar vi. Ha en skön sista ledighet!
 
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0