Ingen napp mer för lilla damen!

NU är det slut suttat för lill laydyn. Sista dagen igår och det har varit tufft. På dagis har hon ju ingen napp och där går det som vanligt hur bra som helst. Svårare är det här hemma.
 
Hon tycker att hon ska ha nappen så fort jag kommer och hämtar henne på dagis och när hon nu inte fick den blev det rama skrik på hela gården!
 
Både Gitt och Ingrid frågade vad som stod på och jag svarade att det var ingen fara, bara Leah som inte får nappen. De log och svarade lycka till i em. Jo tack!
 
Eftermiddagen började såklart katastrof. Hon grät hela vägen hem. Skulle inte gå in genom dörren. Ropade på pappa (med hopp om att han den snälle skulle ge henne nappen), slängde sig på golvet i hallen och vägrade ta av sig kläderna, grät i ungefär en halv timme. Ville inte klä av sig, inte att jag hjälpte henne heller, till slut skrek hon "Jag är alldeles varm mamma!". Och då fick jag hjälpa henne.
 
Vi pratade länge och väl, hon nickade och förstod med gråten i halsen, bad mig snällt: "Jag ska bara suga en liiiten stund mamma". Då gjorde det ont i mamma hjärtat. Men nope....
 
Till slut lyckades jag!!!!!!!
 
PUST!!!!
 
Imorgon är det Valborg och då har vi bjudit hit Linda och Henrik och Cassius! Det ska bli super trevligt! För på Onsdag är vi ju lediga! GÖTT!
 
 
Vi har haft lite kalas firande här hemma. Både i måndags när hon fylllde år och i söndags när Leah firade med farmor o farfar och Gamo.
 
Många fina presenter. Mest kläder och en super fin cykel som bara Leah älskade överalt annat. Fast det var svårare än vad vi trodde för henne att cykla på den. Krävs en annan teknik att cykla på en riktig cykel om man jämför med en trehjuling som hon cyklar på som ingenting.
 
 
 
Det är Leah som bestämt servetterna med Hello Kitty på!
 
Tre ljus fixar jag att blåsa ut!
 
Mmmm!
 
WOW! En stor cykel!
 
Jag kan, jag kan.
 
Här står jag med min fina Crescent cykel!
 
Farmor visar hur man gör
 
Leah fick en fin vårjacka från Molo.
 
Och en snygg luv tröja från Molo. Super söt med stjärnan i mitten:
 
Och en till :))
Och massor med andra kläder!!! Kjolar, leggings och blusar. :) Mamma gillar när Leah får lite nytt till  våren.
 
Är ni redo för lite lite vårtecken i trädgården kanske??
 
 
TULPANERNA!!!
 
Så här ser det ut i växthuset nu:
 
Sockerärtor
 
Galningen försöker trycka ner alla döda kvistar i tunnan. Så här kan man göra om man inte får ner det:
 
 
 
Lite suddig bild....
 
 
Ha nu en skön kväll! Och trevlig Valborg! Ni kanske ska ut och demonstrera 1 maj???
 
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0