Vattenkoppor!

 
Det är mysigt att vabba. :))
 
När jag och Leah "vabbar" har vi bland annat haft fågelskådning. :))
 
Jag och Leah såg en "stooor fågel" (som Leah sa)  i ett träd i vår trädgård. Samma träd som Leah hängde sitt fågelbo i förra våren. Jag drog fram kameran och tog ett litet kort på fågeln.
 
Men jag har ingen aning om vad det är för fågel. I Leahs fågelbok verkar det som att det är en sparvhök. Kan det stämma tro??
 
En rov fågel är det iaf. Jag gillar inte riktigt att den är precis vid fågelboet.....:((
 
 
 
Den ser lite läskig ut! Visst ser det ut som att den stirrar rätt in i kameran? Och då har jag ändå zoomat ända ifrån vardagsrummet.
 
Här har Leah precis upptäckt fågeln!
 
Se avståndet:
 
Idag tog vi oss ut faktiskt en liten promenad bort till City Gross och köpte lite kanelbullar. Fast vi gick bara in i förbutiken så att vi inte smittar ner massor med folk.
 
När vi kom ut sa Leah "Ooh, det är skönt ute mamma". Och jaaa, det var super skönt ute idag. Fem plusgrader!
 
Jag kom iväg till gymmet ikväll iaf för lite Body Pump. Skönt när jag mest suttit och tittat på Alfons Åberg hela dagen. Leah har plöjt igenom alla 16 avsnitt ungefär tre gånger om idag!!!! En Emil film och lite Nicke Nyfiken. :)
 
Just nu är hon inne på tredje dagen med vattenkoppor och idag har det verkligen poppat upp massor. Och då menar jag massor! Hela aniktet, magen och ryggen är nu fulla av koppor.
 
Hårbotten ska vi inte tala om...stackars liten. :(( Men hon är som hon är. Visst har febern gjort henne lite lugnare och svagare men har humöret uppe ändå. Skämtar lite då och då och får till små gapskratt mellan varven av kliande och sömn. 
 
Vi försöker få henne att inte klia, har klippt ner och filat naglarna ordentligt och köpt en skumsalva av något slag på Apoteket.
 
Jag säger bara Tack o lov att hon är så här liten nu när hon fick det. För Leah tänker nog inte på det så mycket att det kliar. Inget klagande och så, utan hon kliar sig lite och säger inget mer därefter. Paula fick ju det när hon var tio år gammal och då var det andra bullar. Hon gick rundor och bara grät, klagade från natt till dag och bara mådde riktigt dåligt.
 
Nu har jag varit hemma och vabbat två dagar, Hence tar imorgon och torsdag och jag tar fredagen. :)
 
Så här lite vattenkoppor var det andra dagen:
 
 
 
 
Nu är det däremot propp fullt!!!!
 
Ha det nu jätte bra! Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till Emilia med albinism

Jag ska höra med T vad det är för fågel, du vet han fågelexperten ;-)

2013-02-27 @ 12:01:41
URL: http://www.annasdagar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0