"Amen mamma! Jag kör tåååg"!

Så lät det när jag försökte ta kort på Leah nu ikväll. :)
 
Pappa, med stort "P" har kommit hem!!!!!!!!!
 
Han steg innanför dörren klockan 18.00 och vem sken upp som en sol? Sprang till dörren och slängde sig i hans armar?? :)
 
Jag och Leah har varit hemma hos underbara Linda och Liam idag och lekt. På vägen hem svängde vi inom City Gross för att köpa lördags godis. Leah äter enbart på lördagar! Därmed basta. :)) Då får hon en egen skopa och en egen påse. Sedan får hon gå där och titta och blanda själv. Det är det bästa som finns verkar det som. :))
 
Och hon har sten koll.
 
"Är det lördag idag mamma?"
"Ja, det är det"
"Åååh...då får jag äta godis idag?"
"Ja, det kan du"
"Ja,ja,ja,ja!" Och så hoppar hon rundor på golvet. :)
 
Håller man detta stenhårt så lovar jag att allt tjat slutar. Men då gäller det att hålla det stenhårt, att vi äter bara godis på lördagar. Leah har försökt, som säkert alla andra barn, att få godis lite titt som tätt, testar sig fram, kanske idag....men nej.
 
Leah har en envis mamma, precis som hon själv. BARA på lördag. Och vilken lycka när det väl är lördag.
 
Men ikväll var det nog pappa som var den stora lyckan. För på City Gross säger hon plötsligt till mig där i kundvagnen:
 
"Mamma....jag har en pappa"!
"Ja, det är klart du har"
 
"Jaaaa...han heter Henric"
 
Så lätt barn tror att de har blivit lämnade...:(
 
Ikväll har de byggt tågbana som Leah fick i julklapp av farmor och farfar.
 
 
 
Vi fortsätter nu kvällen med en film! Ha en jätte fin lördag!
 
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0