Såja...

NU är det januari igen. Var lite konstigt med 8 grader i januari månad.
 
Vi har snö nu! Och kallt!!
 
Vi testade att göra kalvfrikassé i söndags. Har aldrig lagat den rätten förrut och tror nog att jag aldrig ätit det heller. Konstigt nog...:)
 
 
 
Till detta ska man servera potatis och det är såååå gott! Fast det tar tid att laga, så ni får inte ha bråttom.
Receptet hittar ni här: recept.nu
 
Jag älskar mat! I alla dess former och smaker! :)) Men en sak har jag problem med och det är frukost! Och det har jag alltid haft.
 
Jag är ju ingen frukostätare, är inte hungrig helt enkelt så därför äter jag ungefär två timmar efter jag vaknat för att hinna bli riktigt hungrig. Vet inte varför jag aldrig är hungrig på morgonen. Jag vet att det inte är bra men vad ska jag göra åt saken.
 
Jag brukar trycka i mig två knäckbröd eller en macka med ost på jobbet. Men nu har jag fått för mig att bli lite nyttigare så därför har jag med mig havregrynsgröt till jobbet och det håller mig mätt fram till lunch iaf. Enkelt och snabbt att laga till i mikron.
 
Olga Rönnberg gav ett jätte bra tips på hur man kan starta sin morgon och som jag nu också har börjat att göra. Haha! Nu ni har Natalie börjat sitt hälsosamma liv! :))
 
Varmt vatten med citron i! Vad är detta nu bra för då? Jo, det har många hälsosamma effekter.Det är en form av detox och går rätt ner i dina tarmar.
 
Citronvatten bidrar till att spola ut gifter och och bakterier ur kroppen och blodet. Den är C-vitaminrik och förbättrar din skönhet  och föryngrar huden inifrån och man får en fin lyster i ansiktet. Dagligt intag av citronvatten kommer att göra skillnad för din hud. Den fungerar till och med som en ani-aging och tar bort rynkor!! Det gillar vi! :))
 
Citron lindrar matsmältningsproblem som illamående och halsbränna. Den är bra för viktminskning för att fettförbränningen ökar.
 
Blanda två dl vatten och saft ifrån en halv citron och så var det klart! Vattnet ska du värma såklart.
 
Anna Skipper pratar om citronvatten också. Så här skriver Anna Skipper om Detox:

 

Det finns ett antal varningssignaler som visar att gifter håller på att lagras i kroppen. Du kan känna dig trött, seg och uppsvälld. Du kan ha ont i huvudet, har svårt att koncentrera dig och tänka klart. Du kan vakna på morgonen och känna olustkänslor utan anledning. Du känner dig ur gängorna helt enkelt. Din kropp fungerar inte som den borde göra. Ibland kan man ha gått så länge med diverse olustsymptom att man glömt bort hur det känns att vara i normaltillståndet. Det är först när man blir frisk som man förstår hur ett hälsosamt tillstånd känns.

En förgiftad kropp kan ge konstant dåligt humör, dålig lukt, minskad sexlust, sömnlöshet och dåligt minne. Du kan även märka det genom att du är förstoppad, har spruckna naglar och gaser i magen.

Många moderna sjukdomar är kopplade till störningar i kroppens avgiftningssystem, till exempel mag-tarmbesvär, överkänslighet, hudbesvär, kronisk trötthet och depression. Giftansamling i kroppen är även en bidragande orsak till sjukdomar som cancer, fibromyalgi och allergier.

 
Kanske dags att detoxa lite???
 
Nu ska jag bara vila efter en lååång dag på jobbet. Vi var på medarbetardag idag på den nya arenan här i Hbg. Det är stora visioner vår fina stad har och de ska få med oss alla på sin resa.
 
Imorgon är det onsdag och det innebär Body Combat för mig.
 
Ha en fin kväll. Och glöm inte citronvatten imorgonbitti! Kram!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0